Technické novinky po letní přestávce: Trik Mercedesu i velký balík Sauberu

Jaké technické novinky přivezly týmy do Spa, Monzy a Singapuru? Podrobný rozbor triku Mercedesu, velký balík Sauberu, zvlněné zadní křídlo Haasu a spousta dalšího.
Seznam kapitol
  1. Sauber
  2. Mercedes
  3. McLaren
  4. Haas
  5. Red Bull, Toro Rosso
  6. Ferrari
  7. Williams, Renault, Manor

Dlouho odkládané nasazení aerodynamických vylepšení Sauberu dostalo po příchodu nového investora konečně zelenou, protože až po finanční injekci si stáj mohla dovolit výrobu nových dílů. Rozsah novinek zavedených v Belgii je obrovský, jak si vzápětí ukážeme.

Klepněte pro větší obrázek

Nové přední křídlo na obrázku výše jakoby z oka vypadlo Red Bullu. Vedle větší složitosti a nárůstu počtu křídlových prvků zavedlo i několik menších detailů podle posledních trendů.

Dramatické změny pozorujeme hlavně na vnitřním okraji, kde se křídlo připojuje k neutrální středové sekci a kde vzniká vír Y250. Neméně odlišné proudění uvidí ostatní části auta přicházet i od koncových částí křídla.

Na obrázku vlevo si můžete všimnout pěkný detail právě zmiňované koncové části křídla. Jde o menší lopatku, stojící vedle bočnice křídla na vnitřní straně. Také můžeme z této perspektivy lépe ocenit tvarování tunelu na okraji křídla.

Klepněte pro větší obrázek

I při návrhu nového zkráceného nosového kužele se inženýři inspirovali u Red Bullu, což je pochopitelné, protože úzce spolupracuje s předním křídlem. Díky zkrácení nosu se podařilo zlepšit interakci špičky se středovou sekcí křídla a vylepšené nosníky zase mají co dočinění s tvorbou víru Y250. Spolupracují při tom s lopatkami pod přední částí šasi.

Klepněte pro větší obrázek

Asi nikoho nepřekvapí, že i lopatky pod nosem jsou inspirovány Red Bullem – konkrétně loňským modelem z pozdější části sezóny. Novinka je vidět na obrázku vlevo.

Klepněte pro větší obrázek

Nově okřídlené přední brzdové kanálky vycházejí z předchozí verze. Chybějícího vstupního otvoru předních brzdových kanálků na obrázku vpravo si nevšímejte. Jednalo se o jednorázovou záležitost pro závody v Silverstone. Celou sezónu Sauber odjel se vstupními otvory z obrázku vlevo.

Klepněte pro větší obrázek

Místo osobitě tvarovaného bočnicového křídla (vpravo) nasadil Sauber křídlo s designem podobným Ferrari SF15-T.

Klepněte pro větší obrázek

Nová podlaha zlepšuje fungování difuzoru prostřednictvím úpravy jeho středové sekce a také prostřednictvím nástrojů na regulaci zvířeného proudění v okolí zadních kol. Jsou to (1) štěrbiny na okraji podlahy a zvýšená (2) lopatka před zadním kolem.

Rychlostní tratě v Spa a Monze vyžadovaly variantu zadního křídla s nižším přítlakem a odporem, což lépe splňovala starší specifikace. Nové křídlo z Německa doplnilo balík až v Singapuru.

Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason, Lars Baron, Charles Coates, Dan Istitene; Pirelli, Ferrari, Renault, Mercedes, McLaren, Sauber. 

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.