Technické novinky od Číny po Monako: Mercedes, McLaren, Renault a další

Podívejte se na přehled nejvýznamnějších novinek, které týmy nasadily od Číny po Monako nebo je zkoušely během testů v Barceloně.
Technické novinky od Číny po Monako: Mercedes, McLaren, Renault a další
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Williams
  3. Force India
  4. Renault (+ pohonná jednotka)
  5. McLaren
Klepněte pro větší obrázek

Po větších úpravách nosové části a předního křídla v Bahrajnu se Williams zaměřil na deflektory umístěné pod přední částí bočnic. Výměna nastala v Rusku, kde jsme měli poprvé možnost vidět deflektory na obrázku vlevo.

Klepněte pro větší obrázek

Zakončení krytu motoru Williamsu stále více připomíná někdejší spodní křídla. Zvláště poté, co byl ve Španělsku zvýšen náběhový úhel této části karoserie.

Hledání vyvážení a aktivní aerodynamika

Možná si ještě vzpomínáte na loňské experimenty Williamsu v Rakousku, při kterých jezdil s prvky nepoužitelnými v závodech, jen aby si ověřil jejich účinky a neměřené hodnoty následně dosáhl legální cestou.

Letos v Barceloně tuto netradiční testovací metodu tým opět zopakoval, ale zdá se, že pro změnu použil aktivní aerodynamické prvky. Hned na začátek je třeba připomenout, že v rámci testování týmy nejsou svazovány technickými pravidly a auta musí v zásadě splňovat pouze bezpečnostní kritéria týkající se deformačních zón, nárazových struktur a monokoku.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázcích si můžete všimnout doplňků předního a zadního křídla, pomocí nichž Williams hledal ideální aerodynamické vyvážení.

Zajímavé jsou zejména zařízení připevněné k přednímu křídlu a nosovému kuželu. Podle všeho měla obsahovat mechanismus na automatickou změnu náběhového úhlu klapek předního křídla. Zařízení na základě senzorických dat nastaví ideální vyvážení. Díky tomu si mohou inženýři ověřit skutečný potenciál auta a získat cenná data pro vývoj.

Klepněte pro větší obrázek

Podobné testovací pomůcky sice nejsou zcela běžné, ale občas najdou své uplatnění. Týmy je s oblibou využijí při aerodynamickém testování kvůli lepšímu pochopení auta a zefektivnění testování

Předchozí kapitola Následující kapitola
11:34 | F1 prodloužila s Abú Dhabí smlouvu do roku 2030.
10:44 | S vozem Williams bude příští týden v juniorských testech jezdit Logan Sargeant.
16:06 | Příští týden proběhnou v Abú Dhabí testy 18palcových pneumatik ale také testy juniorských jezdců. Robert Švarcman bude jezdit s Haasem ale také s Ferrari (tam společně s Fuocem).
14:49 | Uveřejněna startovní listina pro rok 2022: Kuan-jü Čou s číslem 24, Ferrari zatím bez Mission Winnow a Red Bull / AlphaTauri s motory Red Bull Powertrains.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00