Technická analýza vozu Williams FW40

Williams vloni nestačil na Force Indii. Letos se bude nepochybně chtít alespoň na čtvrté místo vrátit. Podívejte se na technickou analýzu vozu FW40, se kterým budou jezdit Lance Stroll a Felipe Massa.

Loni Williams možná trochu brzo odvrátil pozornost od vývoje FW38. Počáteční náskok před Force Indií mu umožnil soustředit se velmi brzy na nové auto. Force India naopak tempo vývoje zvýšila, díky čemuž v souboji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů Williams nakonec zdolala.

Williams má nyní před sebou jubilejní čtyřicátou sezonu, kterou si bude připomínat i modelovým označením nového monopostu FW40 (označení FW39 bylo vynecháno). Otázkou je, zda dokáže navázat na minulé úspěchy a oslavit je skvělými výkony na trati.

Klepněte pro větší obrázek

V přední části Williams nepřináší téměř nic nového ve srovnání s předchůdcem FW38. Nosový kužel je prakticky identický, až na menší dodatek v podobě S-potrubí (viz šipka). Přední křídlo je také založeno na loňské verzi.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Deflektory patří k nejmenším a nejjednodušším, jaké jsme letos viděli, proto se dá očekávat, že budou brzy nahrazeny.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Komplex prvků, táhnoucích se od vstupního otvoru kokpitu až po náběhovou hranu bočnic, zahrnuje lopatky po bocích šasi podobné jako u Ferrari – jen obrácené opačně, nové tvarování držáků zpětných zrcátek a trojici generátorů víření s bočnicovým křídlem připevněným k horní straně bočnice.

Bočnice ani nevyužívají maximální povolenou šířku a ani jejich náběhová hrana není zkosená, jelikož začínají až za oblastí, na kterou se toto pravidlo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek

Ze zadního pohledu vynikají všechny zmíněné prvky upravující tok vzduchu kolem bočnic a dobře je z tohoto úhlu vidět i plastičtější tvarování náběhové hrany podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Williams se při designu ochranného oblouku inspiroval Mercedesem, když zavedl prakticky identické řešení s širokým oválným vstupním otvorem, uprostřed kterého je umístěn přívod vzduchu do dmychadla a po stranách zase dvojice přívodů vzduchu k chladičům hybridního systému.

Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od prvotních renderů z páteře krytu motoru vyrůstá mnohem mohutnější ploutev, která byla následně v průběhu testování doplněna nejdříve o T-křídlo na jejím zadním rohu a později i o druhé T-křídlo připevněné o něco níže.

Obě takzvané T-křídla jsou spojena s ploutví ve třech bodech, čímž se má pravděpodobně předejít jejich nadměrné a nežádoucí flexibilitě.

Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu krytu motoru si navíc můžeme ještě všimnout po obou stranách ploutve Gurneyho klapky (viz šipka na obrázku výše), které působí při jízdě v zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek

Obrázky zachycují pohled na okraj a zadní roh podlahy před úpravou. V druhé polovině testování byla odstraněna štěrbina těsně před zadním kolem (viz šipka na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme tímto článkem ukázali, FW40 navenek nepřináší žádné dramatické změny oproti loňskému modelu a působí spíše jako jeho evoluce. Platí to i pro difuzor, který je stejně jako zbytek podlahy a mnoho dalších dílů designově velmi příbuzný předchůdci.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Williams; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
26. června | Nejrychlejší zastávku mělo v Baku Ferrari - 2,62 s.
25. června | Twitter anketa: Měl dostat penalizaci za situaci za SC také Hamilton?
24. června | Vandoorne penalizace + 5 míst za převodovku. Celkem 35, Alonso 40
24. června | Problémy s hydraulikou u Vettela i Verstappena. U Red Bullu budou mít před kvalifikací více práce.
24. června | FIA zrušila obrubník v osmé zatáčce, který v pátek způsobil nehodu Sergia Péreze.

Nejčtenější články

Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo, Bottas druhý před Strollem

Divoký závod v Baku vyhrál Ricciardo…

Událostmi nabitou Velkou cenu Ázerbájdžánu vozů formule 1 vyhrál Daniel Ricciardo z Red Bullu. Na druhé pozici dokončil závod Valtteri Bottas z Mercedesu, který v samotném závěru přesprintoval v souboji o druhé místo Lance Strolla z Williamsu, který v Baku vybojoval své první stupně vítězů v kariéře!

25.  6.  2017 | | 1095 N/A
Kvalifikaci v Ázerbájdžánu vyhrál Hamilton, Ferrari ztratilo sekundu

Kvalifikaci v Ázerbájdžánu vyhrál Ha…

Lewis Hamilton bude na vítězství v Baku útočit z prvního místa. V kvalifikaci porazil Bottase.

24.  6.  2017 | | 228 N/A
Vettel bude muset v Rakousku sekat latinu, hrozí mu zákaz startu!

Vettel bude muset v Rakousku sekat l…

Sebastiana Vettela čeká závod, ve kterém bude muset být velmi opatrný. Pokud by způsobil v Rakousku nehodu nebo si počínal v rozporu se sportovními pravidly, mohlo by ho to přijít hodně draho.

25.  6.  2017 | | 160 N/A
Hamilton: Vettel sám sebe v Baku zostudil

Hamilton: Vettel sám sebe v Baku zos…

Pilot Mercedesu Lewis Hamilton si myslí, že jeho rival v boji o titul Sebastian Vettel během Velké ceny Ázerbájdžánu při jejich vzájemném souboji zostudil sám sebe.

25.  6.  2017 | | 143 N/A
Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. V závěru boural

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší …

Nejrychlejší čas také ve druhém tréninku zajel Max Verstappen. V závěru tréninku ale boural. Svůj vůz rozbil také Palmer. Alonsa zradil motor.

23.  6.  2017 | | 46 N/A