Technická analýza vozu Williams FW40

Williams vloni nestačil na Force Indii. Letos se bude nepochybně chtít alespoň na čtvrté místo vrátit. Podívejte se na technickou analýzu vozu FW40, se kterým budou jezdit Lance Stroll a Felipe Massa.

Loni Williams možná trochu brzo odvrátil pozornost od vývoje FW38. Počáteční náskok před Force Indií mu umožnil soustředit se velmi brzy na nové auto. Force India naopak tempo vývoje zvýšila, díky čemuž v souboji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů Williams nakonec zdolala.

Williams má nyní před sebou jubilejní čtyřicátou sezonu, kterou si bude připomínat i modelovým označením nového monopostu FW40 (označení FW39 bylo vynecháno). Otázkou je, zda dokáže navázat na minulé úspěchy a oslavit je skvělými výkony na trati.

Klepněte pro větší obrázek

V přední části Williams nepřináší téměř nic nového ve srovnání s předchůdcem FW38. Nosový kužel je prakticky identický, až na menší dodatek v podobě S-potrubí (viz šipka). Přední křídlo je také založeno na loňské verzi.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Deflektory patří k nejmenším a nejjednodušším, jaké jsme letos viděli, proto se dá očekávat, že budou brzy nahrazeny.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Komplex prvků, táhnoucích se od vstupního otvoru kokpitu až po náběhovou hranu bočnic, zahrnuje lopatky po bocích šasi podobné jako u Ferrari – jen obrácené opačně, nové tvarování držáků zpětných zrcátek a trojici generátorů víření s bočnicovým křídlem připevněným k horní straně bočnice.

Bočnice ani nevyužívají maximální povolenou šířku a ani jejich náběhová hrana není zkosená, jelikož začínají až za oblastí, na kterou se toto pravidlo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek

Ze zadního pohledu vynikají všechny zmíněné prvky upravující tok vzduchu kolem bočnic a dobře je z tohoto úhlu vidět i plastičtější tvarování náběhové hrany podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Williams se při designu ochranného oblouku inspiroval Mercedesem, když zavedl prakticky identické řešení s širokým oválným vstupním otvorem, uprostřed kterého je umístěn přívod vzduchu do dmychadla a po stranách zase dvojice přívodů vzduchu k chladičům hybridního systému.

Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od prvotních renderů z páteře krytu motoru vyrůstá mnohem mohutnější ploutev, která byla následně v průběhu testování doplněna nejdříve o T-křídlo na jejím zadním rohu a později i o druhé T-křídlo připevněné o něco níže.

Obě takzvané T-křídla jsou spojena s ploutví ve třech bodech, čímž se má pravděpodobně předejít jejich nadměrné a nežádoucí flexibilitě.

Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu krytu motoru si navíc můžeme ještě všimnout po obou stranách ploutve Gurneyho klapky (viz šipka na obrázku výše), které působí při jízdě v zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek

Obrázky zachycují pohled na okraj a zadní roh podlahy před úpravou. V druhé polovině testování byla odstraněna štěrbina těsně před zadním kolem (viz šipka na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme tímto článkem ukázali, FW40 navenek nepřináší žádné dramatické změny oproti loňskému modelu a působí spíše jako jeho evoluce. Platí to i pro difuzor, který je stejně jako zbytek podlahy a mnoho dalších dílů designově velmi příbuzný předchůdci.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Williams; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
16:38 | Williams potvrdil, že Kubica je na seznamu potenciálních jezdců pro rok 2018.
14:28 | Honda potvrdila, že Alonso může v Malajsii použít motor ze Singapuru.
22. září | Jezdci si budou muset od příštího roku dát pozor na správné postavení na roštu. Jinak to bude považováno za ulitý start.
21. září | Brown uvedl, že s Ferrari o dodávání motorů McLaren nejednal. Jsou to konkurenti v oblasti silničních aut. (via Motorsport Total)
20. září | Juan Pablo Montoya dnes slaví 42. narozeniny.

GP Malajsie 2017

Pátek 29. září 2017
1. trénink 05.00–06.30
2. trénink 09.00–10.30
Sobota 30. září 2017
3. trénink 08.00–09.00
Kvalifikace 11.00–12.00
Neděle 1. října 2017
Závod 09.00

Nejčtenější články

Za pár vteřin je zničena celá sezóna, píší italská média

Za pár vteřin je zničena celá sezóna…

Když kolidují jezdci menšího týmu, skončí to obvykle pár větami v neděli večer. Pokud se ale vyřadí oba jezdci Ferrari, je tomu věnována obrovská pozornost minimálně do dalšího závodního víkendu.

19.  9.  2017 | | 99 N/A
Blbec a pokrytec. Hamilton naštval britské zemědělce

Blbec a pokrytec. Hamilton naštval b…

Lewis Hamilton v Singapuru oznámil, že se stane veganem. Jeho slova ale rozzlobila farmáře.

21.  9.  2017 | | 92 N/A
Seznam kandidátů na sedačku Williamsu čítá už jen tři jména

Seznam kandidátů na sedačku Williams…

Williams zúžil seznam pilotů, ze kterých vybere pro příští sezónu formule 1 týmového kolegu Lance Strolla. Uvedl server Motorsport.com.

23.  9.  2017 | | 85 N/A
Schumacherova rodina údajně uvažuje o převozu do USA

Schumacherova rodina údajně uvažuje …

Okolo zdravotního stavu Michaela Schumachera nejsou ani téměř čtyři roky po nehodě na lyžích žádné bližší oficiální informace. Občas se ale objeví spekulace.

20.  9.  2017 | | 33 N/A
Vettel se mi za Singapur neomluvil, říká Verstappen

Vettel se mi za Singapur neomluvil, …

Maxovi Verstappenovi letos třináctka na voze RB13 štěstí moc nepřináší. Když už ho nevyřadí technika, tak se připlete do nějaké kolize. V Singapuru skončil po kolizi s jezdci Ferrari.

19.  9.  2017 | | 77 N/A