Technická analýza vozu Williams FW40

Williams vloni nestačil na Force Indii. Letos se bude nepochybně chtít alespoň na čtvrté místo vrátit. Podívejte se na technickou analýzu vozu FW40, se kterým budou jezdit Lance Stroll a Felipe Massa.

Loni Williams možná trochu brzo odvrátil pozornost od vývoje FW38. Počáteční náskok před Force Indií mu umožnil soustředit se velmi brzy na nové auto. Force India naopak tempo vývoje zvýšila, díky čemuž v souboji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů Williams nakonec zdolala.

Williams má nyní před sebou jubilejní čtyřicátou sezonu, kterou si bude připomínat i modelovým označením nového monopostu FW40 (označení FW39 bylo vynecháno). Otázkou je, zda dokáže navázat na minulé úspěchy a oslavit je skvělými výkony na trati.

Klepněte pro větší obrázek

V přední části Williams nepřináší téměř nic nového ve srovnání s předchůdcem FW38. Nosový kužel je prakticky identický, až na menší dodatek v podobě S-potrubí (viz šipka). Přední křídlo je také založeno na loňské verzi.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Deflektory patří k nejmenším a nejjednodušším, jaké jsme letos viděli, proto se dá očekávat, že budou brzy nahrazeny.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Komplex prvků, táhnoucích se od vstupního otvoru kokpitu až po náběhovou hranu bočnic, zahrnuje lopatky po bocích šasi podobné jako u Ferrari – jen obrácené opačně, nové tvarování držáků zpětných zrcátek a trojici generátorů víření s bočnicovým křídlem připevněným k horní straně bočnice.

Bočnice ani nevyužívají maximální povolenou šířku a ani jejich náběhová hrana není zkosená, jelikož začínají až za oblastí, na kterou se toto pravidlo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek

Ze zadního pohledu vynikají všechny zmíněné prvky upravující tok vzduchu kolem bočnic a dobře je z tohoto úhlu vidět i plastičtější tvarování náběhové hrany podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Williams se při designu ochranného oblouku inspiroval Mercedesem, když zavedl prakticky identické řešení s širokým oválným vstupním otvorem, uprostřed kterého je umístěn přívod vzduchu do dmychadla a po stranách zase dvojice přívodů vzduchu k chladičům hybridního systému.

Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od prvotních renderů z páteře krytu motoru vyrůstá mnohem mohutnější ploutev, která byla následně v průběhu testování doplněna nejdříve o T-křídlo na jejím zadním rohu a později i o druhé T-křídlo připevněné o něco níže.

Obě takzvané T-křídla jsou spojena s ploutví ve třech bodech, čímž se má pravděpodobně předejít jejich nadměrné a nežádoucí flexibilitě.

Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu krytu motoru si navíc můžeme ještě všimnout po obou stranách ploutve Gurneyho klapky (viz šipka na obrázku výše), které působí při jízdě v zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek

Obrázky zachycují pohled na okraj a zadní roh podlahy před úpravou. V druhé polovině testování byla odstraněna štěrbina těsně před zadním kolem (viz šipka na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme tímto článkem ukázali, FW40 navenek nepřináší žádné dramatické změny oproti loňskému modelu a působí spíše jako jeho evoluce. Platí to i pro difuzor, který je stejně jako zbytek podlahy a mnoho dalších dílů designově velmi příbuzný předchůdci.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Williams; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
13:56 | Pokud vám přestalo fungovat RSS F1sport, je potřeba změnit adresu RSS (z http na https).
13:55 | Pokud vám přestalo fungovat RSS F1sport, je potřeba změnit adresu RSS (z http na https). odkaz
21. dubna | Cosworth postavil vlastní monopost formule 1. Vypadal zvláštně a byla to čtyřkolka! odkaz prostřednictvím
20. dubna | Od příštího roku by mohla formule E závodit také v Římě.
19. dubna | Začala sbírka na Billyho Mongera, který o víkendu během závodu britské F4 přišel o obě nohy. odkaz

Nejčtenější články

Druhý den testů v Bahrajnu byl nejrychlejší Bottas

Druhý den testů v Bahrajnu byl nejry…

Valtteri Bottas byl nejrychlejším a také nejaktivnějším jezdcem druhého dne testů v Bahrajnu.

19.  4.  2017 | | 90 N/A
V první den sezónních testů byl v Bahrajnu nejrychlejší Hamilton

V první den sezónních testů byl v Ba…

Lewis Hamilton byl nejrychlejší v první den letošních sezónních testů. McLaren měl velké problémy.

18.  4.  2017 | | 134 N/A
Verstappen naštval Brazilce. Massa ho varuje!

Verstappen naštval Brazilce. Massa h…

Max Verstappen rozzlobil brazilské fanoušky. Co se stalo?

17.  4.  2017 | | 60 N/A
Proč dostal v Bahrajnu Hamilton penalizaci?

Proč dostal v Bahrajnu Hamilton pena…

V souboji Hamiltona a Vettela sehrál opět důležitou roli výjezd safety caru. Hamilton jel pod safety carem podle stewardů příliš pomalu.

17.  4.  2017 | | 80 N/A
McLaren si neumí vysvětlit středeční úspěch

McLaren si neumí vysvětlit středeční…

Stáj McLaren má za sebou strastiplný úvod sezóny, který zapříčinily především neustávající potíže s pohonnou jednotkou Honda. Během včerejšího testování v Bahrajnu však vše proběhlo na výbornou bez jediného technické problému. Britský tým si to ale neumí vysvětlit.

20.  4.  2017 | | 44 N/A