Technická analýza vozu Williams FW40

Williams vloni nestačil na Force Indii. Letos se bude nepochybně chtít alespoň na čtvrté místo vrátit. Podívejte se na technickou analýzu vozu FW40, se kterým budou jezdit Lance Stroll a Felipe Massa.

Loni Williams možná trochu brzo odvrátil pozornost od vývoje FW38. Počáteční náskok před Force Indií mu umožnil soustředit se velmi brzy na nové auto. Force India naopak tempo vývoje zvýšila, díky čemuž v souboji o čtvrté místo v Poháru konstruktérů Williams nakonec zdolala.

Williams má nyní před sebou jubilejní čtyřicátou sezonu, kterou si bude připomínat i modelovým označením nového monopostu FW40 (označení FW39 bylo vynecháno). Otázkou je, zda dokáže navázat na minulé úspěchy a oslavit je skvělými výkony na trati.

Klepněte pro větší obrázek

V přední části Williams nepřináší téměř nic nového ve srovnání s předchůdcem FW38. Nosový kužel je prakticky identický, až na menší dodatek v podobě S-potrubí (viz šipka). Přední křídlo je také založeno na loňské verzi.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Deflektory patří k nejmenším a nejjednodušším, jaké jsme letos viděli, proto se dá očekávat, že budou brzy nahrazeny.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Komplex prvků, táhnoucích se od vstupního otvoru kokpitu až po náběhovou hranu bočnic, zahrnuje lopatky po bocích šasi podobné jako u Ferrari – jen obrácené opačně, nové tvarování držáků zpětných zrcátek a trojici generátorů víření s bočnicovým křídlem připevněným k horní straně bočnice.

Bočnice ani nevyužívají maximální povolenou šířku a ani jejich náběhová hrana není zkosená, jelikož začínají až za oblastí, na kterou se toto pravidlo vztahuje.

Klepněte pro větší obrázek

Ze zadního pohledu vynikají všechny zmíněné prvky upravující tok vzduchu kolem bočnic a dobře je z tohoto úhlu vidět i plastičtější tvarování náběhové hrany podlahy.

Klepněte pro větší obrázek

Williams se při designu ochranného oblouku inspiroval Mercedesem, když zavedl prakticky identické řešení s širokým oválným vstupním otvorem, uprostřed kterého je umístěn přívod vzduchu do dmychadla a po stranách zase dvojice přívodů vzduchu k chladičům hybridního systému.

Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od prvotních renderů z páteře krytu motoru vyrůstá mnohem mohutnější ploutev, která byla následně v průběhu testování doplněna nejdříve o T-křídlo na jejím zadním rohu a později i o druhé T-křídlo připevněné o něco níže.

Obě takzvané T-křídla jsou spojena s ploutví ve třech bodech, čímž se má pravděpodobně předejít jejich nadměrné a nežádoucí flexibilitě.

Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu krytu motoru si navíc můžeme ještě všimnout po obou stranách ploutve Gurneyho klapky (viz šipka na obrázku výše), které působí při jízdě v zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek

Obrázky zachycují pohled na okraj a zadní roh podlahy před úpravou. V druhé polovině testování byla odstraněna štěrbina těsně před zadním kolem (viz šipka na obrázku výše).

Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme tímto článkem ukázali, FW40 navenek nepřináší žádné dramatické změny oproti loňskému modelu a působí spíše jako jeho evoluce. Platí to i pro difuzor, který je stejně jako zbytek podlahy a mnoho dalších dílů designově velmi příbuzný předchůdci.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Williams; Getty Images / Mark Thompson, Dan Istitene, Charles Coates

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
11:01 | Twitter anketa: Bude v roce 2018 závodit Robert Kubica v F1?
21. července | U Haasu by měli v příštím roce jezdit opět Grosjean a Magnussen. Řekl to Gene Haas pro odkaz
19. července | Twitter anketa: Souhlasíte se zavedením svatozáře?
18. července | Antonio Giovinazzi (Haas) a Lance Stroll (Williams) testovali pro Pirelli.
17. července | Během noci dojde k přesunu webu na jiný server. Pokud v noci napíšete do diskuse příspěvek, nemusíte ho zítra najít.

GP Maďarska 2017

Pátek 28. července 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. července 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. července 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Pirelli už ví, proč došlo k poškození pneumatiky u Vettela

Pirelli už ví, proč došlo k poškozen…

Pirelli vydalo v pátek odpoledne tiskovou zprávu se závěry vyšetřování poškození pneumatiky Sebastiana Vettela v závěru GP Velké Británie.

21.  7.  2017 | | 30 N/A
Verstappen se vysmál Vettelově kritice

Verstappen se vysmál Vettelově kriti…

Max Verstappen prý už kritiku ze strany čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela nebere vážně.

21.  7.  2017 | | 95 N/A
Tohle nás čeká! Podívejte se na fotogalerii z testů svatozáře

Tohle nás čeká! Podívejte se na foto…

FIA rozhodla, že v roce 2018 zavede tzv. svatozář. Její testy probíhaly v průběhu sezóny 2016.

20.  7.  2017 | | 29 N/A
90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo hlasoval pro?

90 % týmů bylo proti svatozáři. Kdo …

Devět z deseti týmů hlasovalo proti zavedení svatozáře. Kdo byl pro?

20.  7.  2017 | | 86 N/A
Marchionne čeká od Ferrari okamžitou reakci

Marchionne čeká od Ferrari okamžitou…

Ferrari v Silverstonu na Mercedes ztrácelo. Byl to ojedinělý případ nebo Mercedes začíná pět dominovat?

20.  7.  2017 | | 33 N/A