Technická analýza vozu Sauber C45

Technická analýza vozu Sauber C45

Sauber vloni skončil až na posledním místě. Letos ho čeká poslední sezóna předtím, než se z něj stane tovární Audi.

Model C44 po celou sezónu vykazoval stabilně slabý výkon a nízkou spolehlivost, přičemž největší problémy měl s managementem pneumatik. Na začátku roku čelili potížím s efektivním zahříváním pneumatik během kvalifikací i závodů. V důsledku toho Sauber skončil na posledním místě v šampionátu konstruktérů. Tato pozice jim však podle současných předpisů poskytuje více času na aerodynamické simulace, což může přinést potenciální výhody. Avšak model C45 z těchto výhod zřejmě moc čerpat nebude, jelikož rok 2025 je pro Sauber posledním v F1 před jeho transformací na Audi a maximum pozornosti se nyní soustředí na tuto nadcházející změnu.

Je škoda, že C45 zůstává tak trochu na okraji zájmu, protože přináší řadu pozoruhodných designových řešení.

01.jpgSauber C45
Foto: Sauber Motorsport

Design bočnic navazuje na loňské řešení, které se vyznačuje plochou boční stěnou, sloužící k vytlačování úplavu od předních kol mimo zadní část auta. Na spodní straně bočnice je vytvarován tunel pro proudění podél horní strany podlahy.

02.jpgBočnice C45
Foto: Getty Images

Ještě zajímavější je horní strana bočnic, která je výrazně odlišná od čehokoli, co jsme dosud měli možnost vidět. Namísto hladké klesající křivky je zvlněná podobně jako její spodní strana.

03.jpgDržák zpětného zrcátka C45
Foto: Jiří Křenek / Active Pictures

Před náběhovou hranou bočnice se nachází bočnicové křídlo ve stylu McLarenu, ze kterého vyrůstá nejkreativnější design krytů zpětných zrcátek v celém startovním poli.

Oddělená vnitřní část držáku zrcátka byla součástí jejich designu již v roce 2024. Nepochybně pomáhá eliminovat negativní účinky zvířeného vzduchu v oblasti kokpitu.

Novinkou pro rok 2025 je křidélko umístěné na vnějším konci krytu zrcátka, které pomáhá usměrnit proudění vzduchu kolem zrcátka.

„Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom vývoj našeho modelu C45 směřovali jak osvědčeným, tak novým směrem. Vycházeli jsme z toho, co jsme se naučili v loňském roce s vozem C44, se kterým jsme ke konci sezóny udělali několik významných pokroků, a v některých oblastech jsme přemýšleli novým způsobem, abychom uvolnili potenciál, kterého jsme s naším předchozím vozidlem nemohli dosáhnout,“ řekl technický ředitel James Key.

Kromě již zmíněných aerodynamických úprav poukázal také na nové přední a zadní zavěšení, vylepšený systém chlazení, snížení hmotnosti a pochlubil se i širšími možnostmi mechanického nastavení.

Také dodal, že výrazný facelift nového monopostu by mohl přijít už na začátku sezóny v Melbourne.

Technické analýzy

Doporučujeme

Články odjinud