Max Verstappen vloni zejména díky náskoku ze začátku sezóny získal titul mistra světa. V Poháru konstruktérů ale Red Bull skončil až třetí. Pokud chce zůstat ve hře o tituly, nesměl přes zimu usnout na vavřínech.
Předchozí model Red Bullu přinesl významné změny v oblasti karoserie a náprav. Na zlepšení průjezdu rychlých zatáček se zvýšila tuhost předního odpružení, což však mělo negativní dopad na chování vozu při přejezdech přes obrubníky. Tato slabina je doprovázela během celé sezóny. K tomu se přidružily i problémy s korelací mezi daty ze simulátoru a reálnými výsledky na trati. Skutečný zlom v této oblasti nastal až po Velké ceně Itálie, kdy si tým naplno uvědomil rozsah tohoto problému. V oblasti managementu pneumatik se Red Bull soustředil na zlepšení jejich zahřívání pro lepší výkon v kvalifikaci.
Navzdory silnému začátku, kdy v prvních deseti závodech získal Red Bull sedm vítězství, následovala nezvykle dlouhá série deseti závodů bez vítězství. Výkonnost se podařilo navrátit díky vylepšením bočnic a podlahy v Austinu, což se potvrdilo vítězstvími v Brazílii a Kataru. Neschopnost Red Bullu udržet si dominanci však vedla k tomu, že poprvé od roku 2022 přišli o konstruktérský titul.
Nový model RB21 je po delší době prvním vozem Red Bullu, do jehož vývoje Adrian Newey víceméně nezasahoval. Cílem týmu bylo postavit vůz, který bude optimálně fungovat v širším provozním okně, při různých nastaveních a klimatických podmínkách, a zároveň bude pro jezdce snáze ovladatelný. Vítaným bonusem může být také fakt, že v první polovině sezóny 2025 bude mít Red Bull o 10 % více času na aerodynamické simulace ve srovnání s rokem 2024.
Samotné představení monopostu skončilo nečekaným překvapením. Nový model se vizuálně téměř vůbec nelišil od toho, který závodil před několika měsíci v Abú Dhabí.
Přitom všichni hlavní konkurenti přišli s poměrně rozsáhlými změnami a je známo, že model RB20 zdaleka nebyl natolik dokonalý, aby na něm nebylo co vylepšovat. Za zdánlivou absencí změn se pravděpodobně skrývá fakt, že většina úprav proběhla na spodní straně auta a pod kapotou.
Krátká a dlouhá verze nosového kužele RB21
Foto: Red Bull Content Pool
Přední křídlo a nosová část byly při představení naprosto identické jako loni, ale v závěru předsezónního testování jsme mohli vidět nasazení nového zkráceného nosu. Kromě toho, že se jeho špička nedotýká náběhové hrany hlavního profilu, je také výrazně rozšířena.
Novému nosu se proto pochopitelně muselo přizpůsobit přední křídlo. Snížená středová část hlavního profilu je v tomto případě užší a těsněji obepíná špičku nosu. Navíc mezi dvojicí sousedních křídlových profilů přibyly dodatečné separátory.

Koncová část předního křídla RB21 (novější verze vlevo)
Foto: Red Bull Content Pool
Změnu najdeme i na vnějším okraji křídla, kde se zahnuté konce klapek mění na drobná (1) křidélka. V kombinaci s přesunutím mechanismu pro nastavení náběhového úhlu klapky to naznačuje snahu upravit aerodynamickou interakci koncové části křídla s kolem.
Přestože křídlo navenek vypadá téměř identicky jako loni, je vysoce pravděpodobné, že jeho vnitřní konstrukce se zásadním způsobem změnila, aby umožnila vyšší míru deformace pod zatížením.
Kryt motoru RB21 (vlevo) a RB20 (vpravo)
Foto: Red Bull Content Pool, Jiří Křenek / Active Pictures
Po odstranění (2) vstupních otvorů za hlavou jezdce a s tím souvisejících potrubí pod kapotou působí kryt motoru poněkud uhlazenějším dojmem. Další vstupní otvory po bocích kokpitu zůstaly zachovány.
Na závěr předsezónních testů si ještě odzkoušeli alternativní kryt motoru s přidanými výstupními otvory na bocích.
Pod kapotou došlo k důležité reorganizaci systému chlazení. Zatímco dosud byl mezichladič stlačeného vzduchu umístěn pod chladičem motoru a při pohledu zboku svíraly tvar písmene „V“, nově se mezichladič přemístil za chladič motoru. To do budoucna otevírá prostor pro další uvolnění prostoru pro proudění po vrchní straně podlahy.
Karoserie bočnic a okraj podlahy RB21 (nahoře) a RB20 (dole)
Foto: Red Bull Content Pool, Jiří Křenek / Active Pictures
Výměnu podlahy prozrazuje odlišný tvar (3) spojení karoserie bočnic s horní stranou podlahy. Dostupné záběry zatím jakékoli jiné změny v oblasti podlahy neodhalují.
Technické analýzy