Technická analýza vozu Mercedes W07 Hybrid

Jeho dva přímí předchůdci dominovali šampionátu, pokořovali rekordy a sbírali mistrovské tituly. Bude nový model W07 stejně úspěšný a doveze stáj k třetímu titulu v řadě?

Na jeho hlavního rivala jsme si už blíže posvítili. Podívejme se nyní na novinky, které mají Mercedesu pomoci udržet náskok před Ferrari.

Přední převis

Přední část auta nasazena při představení a využívána během úvodních dnů předsezónních testů, která byla prakticky shodná s loňskou, byla na čtvrtý den testování vyměněna.

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázku vidíme její novou podobu. Přibylo i dlouho očekávané S-potrubí, jehož (1) vstupní otvor je umístěn výrazně více vpředu než při jakémkoliv podobném řešení, které jsme měli doposud možnost vidět.

Nos má nově plošší profil a užší rozteč (2) nosníků předního křídla než v případě předchozí verze.

Novinka souvisí s vylepšením předního křídla a (3) lopatek pod nosem, které bude lépe vidět na obrázku níže.

Přední křídlo dostalo propracovanou (4) sekci Y250. Mercedes v ní vytvořil hlubokou brázdu, aby posílil důležité víření, které tam vzniká.

Spekuluje se však, že má s tímto řešením potíže splnit přísné požadavky testů flexibility koncových částí předního křídla, takže si ještě vyžádá určité strukturální změny, než bude připraveno k nasazení do závodů.

Problematická je právě nová sekce Y250 – tedy upevnění samotné volně tvarované části k neutrální středové sekci.

Na obrázku výše jsou nové lopatky pod přední částí šasi, o kterých byla řeč. Součástka hned upoutá šesticí zářezů v podstavě.

Všechny zmiňované úpravy v této oblasti včetně zářezů v deflektorech a některých dalších úprav, o kterých ještě v tomto článku budeme hovořit, mají za cíl ještě více optimalizovat víření utěsňující okraje podlahy.

Extra velký airbox

loni v Mexiku si Mercedes odzkoušel provizorní podobu tohoto řešení s dodatečnými vstupními otvory a přeorganizovaným chlazením.

Klepněte pro větší obrázek

Pro tento rok byly dva postranní přívody vzduchu sloučeny s airboxem do jednoho masivního otvoru uprostřed ochranného oblouku.

Proto je na obrázku vidět, jak se dělí na tři samostatné sekce. Navíc se uvnitř ještě nachází pár senzorů tlaku pro účely testování.

Podobně nadrozměrný airbox jsme mohli vidět u loňského Toro Rosso STR10. V jeho případě byly důvodem chladiče přesunuté z bočnic za záda jezdce.

Zda se v tom Mercedes inspiroval, uvidíme až po demontáži krytu motoru, ale pohled na bočnice naznačuje, že se zmenšily na úkor airboxu.

Negativa ve formě zvýšení polohy těžiště a větší blokády proudění směřujícímu k zadnímu křídlu má vyvážit volnější prostor pro proudění k difuzoru.

Klepněte pro větší obrázek

Z bočního pohledu vynikne zkosený profil ochranného oblouku i neobvyklá zahnutá vzpěra pod ním.

Zeštíhlené bočnice obohacené o množství detailů

Bočnice jsou zúžené v okolí vstupních otvorů a hlavně v přední části velmi bohatě tvarované. Od Ferrari si půjčují nápad se zploštělou vrchní stranou, aby zůstalo více prostoru bočnicovým křídlům. Ty se rozvinuly do skutečně komplexní rozvětvené struktury.

Klepněte pro větší obrázek

Kromě toho, že na následujícím obrázku pěkně vyniká zploštělá horní strana bočnic a nové bočnicové křídlo, těsně za zpětnými zrcátky najdeme netradičně vysoké lopatky, které budou pravděpodobně souviset se zvýšenými opěrkami hlavy. Pro tento rok se opěrky kvůli zlepšení ochrany navýšili o 2 centimetry.

Klepněte pro větší obrázek

„Podlaha W“ a ještě komplexnější deflektory

Během druhého dne testů v Barceloně se na autě objevily tyto nestandardní deflektory jakoby složené z čepelí nožů. Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe se nechal slyšet, že interně toto řešení označují jako „podlaha W“ (Floor W).

Svislé pásy tvořící deflektory jsou namontovány na vodorovné pásy extrudované z přední hrany podlahy. Záměrem je posílení vírnatosti pod náběhovou hranou podlahy.

Když už je řeč o podlaze, podívejme se i na její zadní část.

Klepněte pro větší obrázek

S blížícím se závěrem minulé sezony se týmy předháněly v počtech štěrbin vyříznutých na okraji podlahy před zadním kolem a tento trend bude zcela jistě pokračovat i letos.

Mercedes pro začátek přidal na okraj podlahy čtyři štěrbiny ve tvaru písmene "L", které budou spolupracovat při minimalizaci negativního účinku zvířeného proudění v okolí kol na proudění v difuzoru.

Klepněte pro větší obrázek

Výfuky

Podobně jako většina ostatních, i Mercedes má dvojici koncovek wastegate potrubí pod hlavní koncovkou výfuku. Navíc se mu podařilo výfuky vtěsnat tak blízko vedle sebe, že nosník zadního křídla je může všechny obepínat.

Klepněte pro větší obrázek

Nejnovější iterace kaskádového křídla je obohacena o štěrbinu, která ho dělí na dva křídlové profily.

Pohonná jednotka

Klepněte pro větší obrázek

Na obrázku vidíme srdce loňského modelu W06 – pohonnou jednotku PU106B Hybrid.

Nová PU106C staví na základech, které Mercedes položil loni v Monze. Zavedl tehdy velké úpravy v útrobách motoru, aby zlepšil proces spalování. Přes zimu se tak mohl více zaměřit na hybridní systém a systém přeplňování.

Foto: Mercedes, Getty Images / Clive Mason

Další článek: Video: Ferrari na sněhu

22. července | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10