Technická analýza vozu McLaren MCL35

Jaké novinky přináší první vůz McLarenu, na kterém pracoval James Key a který je založený na zpětné vazbě a požadavcích Landa Norrise a Carlose Sainze.

Vzestup formy McLarenu byl jedním z příjemných překvapení minulé sezóny. Tým z Wokingu dosáhl na pódium poprvé od roku 2014 a nakonec v Poháru konstruktérů skončil čtvrtý jako nejlepší tým ze „zbytku světa“.

Útok na trojici nejsilnějších továrních týmů je pro McLaren zatím příliš velkým soustem, ale dostatečnou výzvou mu bude i samotná obhajoba čtvrtého místa v týmové soutěži.

Nový model MCL35 je prvním vozem McLarenu, které vznikalo od začátku pod taktovkou Jamese Keye. Avšak vzhledem k tomu, že dobře fungující základ byl dán již před jeho příchodem do týmu a technická pravidla zůstala prakticky nezměněna, žádná revoluce se nekonala. Přesto je jeho rukopis na novém voze znát.

Klepněte pro větší obrázek

McLaren tentokrát na rozdíl od Red Bullu špičku nosu uzavřel a odstranil také nozdry, které měl předchozí model mezi nosníky předního křídla.

Klepněte pro větší obrázek

Jinak je nosový kužel podobný tomu, na co jsme u McLarenu zvyklí, jen je trochu štíhlejší. Na jeho spodní straně zůstal zachován „plášť“.

Typickým prvkem McLarenu jsou dlouhé nosníky předního křídla. Nově se v nich nachází až trojice štěrbin.

Klepněte pro větší obrázek

Hlavní změny se udály v prostřední části auta v oblasti bočnic a pod krytem motoru. Celé se to začíná výrazně menšími vstupními otvory bočnic. Díky tomu a také díky přemístění některých chladičů blíže ke středové rovině vozu mohou být bočnice zespodu agresivněji podseknuté a zeštíhlené. Pěkně je to vidět na následujících dvou snímcích.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Pochopitelně to, co bylo odebráno z bočnic, se muselo objevit někde jinde. A objevilo se to ve vrchní části krytu motoru.

McLaren se tedy rozhodl vylepšit proudění přes difuzor na úkor proudění směřujícího na zadní křídlo.

Klepněte pro větší obrázek

S přesunutím chladičů více ke středové rovině vozu souvisí série nových vstupních otvorů okolo ochranného oblouku. Ty přivádějí vzduch k chladičům pod krytem motoru.

Když už je řeč o ochranném oblouku, je třeba říci, že ve skutečnosti to vlastně ani není oblouk, protože má tvar obráceného písmene „V“.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory, bočnicová křídla, podlaha, přední a zadní křídla jsou identická s loňskými ze závěru sezóny.

Další článek: Button věří, že vztah mezi jezdci Ferrari bude letos lepší

19:42 | FIA opět řeší porušení protokolů: Leclerc a Bottas se mezi závody vrátili domů. To sice mohou, ale musí zůstat ve své bublině. Oba budu upozorněni. Oba se také brání, že neudělal nic špatného (Leclerc například absolvoval dva testy).
18:10 | Albon řekl, že by předjetí Hamiltona udělal znovu úplně stejně.
17:18 | Ferrari přivezlo nové přední křídlo a podlahu. Možná stihne ještě dopravit i nové zadní křídlo.
16:16 | Konečně něco užitečného... F1 testuje grafiku, ve které je přepis rádiové komunikace s jezdcem....

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10