Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Jaká tajemství a novinky ukrývá nejnovější vůz z Maranella, od kterého má Ferrari jen ta největší očekávání?

Stáj z Maranella nastoupila do předchozí sezóny ve velkém stylu vítězstvím v Austrálii a následně i dalšími dvěma vítězstvími v první třetině sezóny.

Ferrari mělo tehdy zcela jednoznačně nad Mercedesem navrch, pokud šlo o schopnost vytěžit maximum z nových pneumatik. Možná i díky konvenčnějšímu systému zavěšení kol bylo pro Ferrari jednodušší přijít na to, jak s pneumatikami správně zacházet.

Dostatek přítlaku a pohonná jednotka téměř schopná rovnat se ve výkonech Mercedesu dělali z SF70H auto, se kterým musela být radost jezdit. I když v náročné konkurenci Mercedesu a v důsledku různých chyb a technických zaváhání nepřineslo kýžené mistrovské tituly, dokázalo, že Ferrari je zpět v plné síle a je třeba s ním počítat.

Vývoj nového modelu SF71H tak spočíval v rozvíjení silných stránek a potlačování nedostatků z uplynulé sezony.

Klepněte pro větší obrázek

Technický ředitel Mattia Binotto potvrdil, že nové auto má v porovnání s loňským delší rozvor. Může to souviset s úpravou rozložení hmotnosti po přidání svatozáře, ale prodloužení rozvoru má i jisté výhody z hlediska aerodynamiky.

Klepněte pro větší obrázek

Nové přední křídlo vylepšuje úzká štěrbina ve vnitřní části hlavního profilu. Štěrbiny mezi křídlovými profily pomáhají udržovat proudění přilnuté ke křídlu i při velmi vysokých náběhových úhlech.

Klepněte pro větší obrázek

Nosníky předního křídla byly (1) prodlouženy a podle vzoru McLarenu z posledních dvou sezón dostaly (2) dvojici štěrbin.

Klepněte pro větší obrázek

Obě zmíněné změny v přední části jsou zcela jednoznačně cíleny na vír Y250. Na obrázku výše je doslova vidět cestu, kterou tento vír směřující k okrajům podlahy, absolvuje.

Vír Y250 má samozřejmě za úkol držet špinavý vzduch zvířený předními koly daleko od podlahy a zároveň utěsňovat její okraje.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory zatím zůstávají prakticky identické s těmi, které jsme vídali koncem minulé sezóny.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Ferrari sklidilo značný úspěch se svým inovativním konceptem bočnic zavedeným před rokem.

Říká se, že imitace je nejupřímnější formou uznání a jak víme, několik týmů (v čele s Red Bullem) již toto řešení Ferrari napodobilo. Samozřejmě Ferrari si ho ponechává i do budoucna a ještě ho vylepšuje.

Klíčovou změnou je redukce čelní plochy bočnic, díky čemuž dostávají více prostoru bočnicová křídla. Všimněte si, jak minimalistický je (3) hlavní vstupní otvor bočnice. Za ním se pak ještě nachází další (4) sekundární otvor na vrchu bočnice.

Zde se dostáváme k nejnovější nepřehlédnutelné inovaci Ferrari, kterou jsou zpětná zrcátka. Často přehlíženému a obvykle aerodynamicky neutrálnímu komponentu svěřilo Ferrari důležitou aerodynamickou funkci. Vnější kryt zpětných zrcátek je otevřený a maskuje jejich skutečný tvar. Ten má ve skutečnosti formu (5) křidélka, které podle všeho směřuje vzduch přímo do horního otvoru bočnice.

Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou nastala důkladná reorganizace systému chlazení. Následující obrázky velmi názorně dokládají, jak dramaticky se díky tomu zeštíhlily bočnice.

Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Už vloni v Malajsii Ferrari začalo s transformací chladicího systému podle vzoru Mercedesu, či Toro Rosso, když chladič hybridního systému z bočnic přesunulo nad převodovou skříň a po stranách klasického otvoru airboxu přidalo dvojici otvorů vedoucích vzduch k tomuto chladiči. Tvar ochranného oblouku inspirovaný Mercedesem už jen korunuje zmíněnou reorganizaci chladicího systému.

Po obvodu svatozáře vidíme jednoduchou klapku zmírňující negativní aerodynamické vlivy této titanové konstrukce na zbytek karosérie.

V pozadí je vidět spodní (6) T-křídlo umístěné tak vysoko, jak jen to pravidla umožňují.

Klepněte pro větší obrázek

Na závěr nesmíme zapomenout na zadní část auta se seříznutou ploutví a dvěma „labutími krky“ jako nosníky zadního křídla.

V tomto článku jsme si ukázali, že Ferrari, stejně jako jeho hlavní rivalové v boji o tituly, vsadilo na kontinuitu.

Vědomo si správnosti vlastní cesty neriskovalo žádnou radikální změnu, zůstalo autentické a věrné svému konceptu a i když přijalo jistou dávku inspirace od soupeřů, stále mělo dostatek kreativity na to, aby přišlo s inovativním řešením.

Zda to bude stačit a zda se budou „tifosi“ konečně radovat s dlouho očekávaného titulu, ukáže až čas.

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

Technická analýza vozu Mercedes AMG F1 W09

První technická analýza vozu Red Bull RB14

První technická analýza vozu Red Bull RB14

První technická analýza vozu Haas VF-18

První technická analýza vozu Haas VF-18

První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

První analýza vozu Williams FW41: inspirace u Mercedesu a Ferrari

První technická analýza vozu Sauber C37

První technická analýza vozu Sauber C37

Diskuze (167) Další článek: Alonso usedl poprvé do auta a poslal fanouškům nadějný vzkaz
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018