Kapitoly článku:
Scuderia Toro Rosso vyměnila motory Ferrari za Renault, díky čemuž bude moci těžit z užší spolupráce s mateřským Red Bullem.
„Velmi úzce spolupracujeme s Red Bullem na straně pohonné jednotky a převodovky,“ říká technický ředitel James Key a zdůrazňuje, že Renault má letos o něco lehčí práci, protože Red Bull a Toro Rosso nasazují identické pohonné jednotky, což usnadňuje řešení problémů.
„Dohodli jsme se například na společném řešení úložiště energie, což loni neplatilo. Existovaly různé řešení a tentokrát jsme si prostě řekli, že uděláme jen jedno. Takže toto určitě pomohlo. Pokud se vyskytne problém, bude pravděpodobně relevantní pro oba týmy a ne jen pro jeden ze čtyř, jak tomu bylo v loňském roce. Samozřejmě důraz se kladl na zvýšení spolehlivosti a výkonu.“
Dlouhý přední převis má být zkrácen jakmile nový nosový kužel úspěšně projde nárazovými testy.
Upevnění předních TV kamer kopíruje styl Mercedesu.
Součásti systému řízení byly oproti STR9 přemístěny mírně výše, čímž se spojovací tyče řízení zarovnaly do zákrytu s horními A-rameny.
Výrazným znakem nejen letošního modelu Toro Rosso, ale i jeho předchůdců jsou štíhlé bočnice s hlubokým podseknutím. Může za to netradiční umístění chladičů motorového oleje, které nejsou uloženy v bočnicích, jak to bývá standardně zvykem, ale najdeme je po stranách motoru.
Z tohoto důvodu je soustava přívodních otvorů v okolí ochranného oblouku komplexnější a mohutnější než u kteréhokoliv jiného auta. Pro tento rok se plocha vstupních otvorů ještě více zvětšila, aby bylo možné na druhé straně zredukovat čelní plochu bočnic.
Foto: Scuderia Toro Rosso