Technická analýza Lotusu, Sauberu a Toro Rosso

Seriál technických analýz letošních vozů formule 1 zakončujeme třemi posledními týmy. Přečtěte si o Lotusu E23, Sauberu C34 a Toro Rosso STR10.
Seznam kapitol
  1. Obsah, Lotus E23
  2. Sauber C34
  3. Toro Rosso STR10

Nedávná historie je důkazem toho, že Lotus se svými netradičními experimenty (ať se v aerodynamickém tunelu jeví jakkoli výhodné) obvykle nepochodí. Připomeňme sezónu 2011 a výfuky pod přední částí bočnic. Po tomto fiasku následovaly dvě úspěšné sezony s relativně konzervativními auty a v roce 2014 další divoký pokus s asymetrickou karoserií v přední i zadní části vozu. Určitě netřeba připomínat jak to znovu dopadlo, ale dnes se píše rok 2015, monopost z Enstone poprvé od roku 1994 nepohání agregát Renaultu a jeho šasi je prozatím zcela konvenční.

Klepněte pro větší obrázek

Prvním dobrým znamením by mohla být skutečnost, že na designu nosní části se inženýři Lotusu shodli s Mercedesem.

Klepněte pro větší obrázek

S přechodem od Renaultu k Mercedesu souvisí nové rozložení vstupních otvorů v okolí ochranného oblouku. Dvojice přídavných kanálků po stranách klasického airboxu vede až k chladiči oleje uloženému nad převodovou skříní. Lotus toto řešení testoval už loni v Německu.

Nejmenší vstupní otvor za hlavou jezdce běžně slouží k chlazení elektronických komponentů ležících v motorovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázek

„Pokud jde o zavěšení kol, v loňském roce jsme dostali ránu, když bylo v polovině sezony zakázané propojení předního a zadního zavěšení. Zavěšení u E23 je navrženo speciálně podle nových pravidel, takže  jsme se nesnažili upravovat systém původně určený na fungování jiným způsobem,“ přiznal technický ředitel Nick Chester.

Změny v konstrukci náprav jsou nejviditelnější vpředu, kde se kvůli novému uspořádání vnitřních komponent zavěšení musela přesunout převodovka řízení i se spojovacími tyčemi až do výše horního A-ramena.

Foto: Pirelli

Analýza vozu Williams FW37: tým převedl mrtvou váhu na výkon

Analýza vozu Williams FW37: tým převedl mrtvou váhu na výkon

Technická analýza zebry Red Bullu RB11

Technická analýza zebry Red Bullu RB11

Technická analýza vozu McLaren Honda MP4-30

Technická analýza vozu McLaren Honda MP4-30

 Technická analýza vozu Ferrari SF15-T

 Technická analýza vozu Ferrari SF15-T

Technická analýza vozu Mercedes W06

Technická analýza vozu Mercedes W06

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00