Technická analýza Lotusu, Sauberu a Toro Rosso

Seriál technických analýz letošních vozů formule 1 zakončujeme třemi posledními týmy. Přečtěte si o Lotusu E23, Sauberu C34 a Toro Rosso STR10.
Seznam kapitol
  1. Obsah, Lotus E23
  2. Sauber C34
  3. Toro Rosso STR10

Nedávná historie je důkazem toho, že Lotus se svými netradičními experimenty (ať se v aerodynamickém tunelu jeví jakkoli výhodné) obvykle nepochodí. Připomeňme sezónu 2011 a výfuky pod přední částí bočnic. Po tomto fiasku následovaly dvě úspěšné sezony s relativně konzervativními auty a v roce 2014 další divoký pokus s asymetrickou karoserií v přední i zadní části vozu. Určitě netřeba připomínat jak to znovu dopadlo, ale dnes se píše rok 2015, monopost z Enstone poprvé od roku 1994 nepohání agregát Renaultu a jeho šasi je prozatím zcela konvenční.

Klepněte pro větší obrázek

Prvním dobrým znamením by mohla být skutečnost, že na designu nosní části se inženýři Lotusu shodli s Mercedesem.

Klepněte pro větší obrázek

S přechodem od Renaultu k Mercedesu souvisí nové rozložení vstupních otvorů v okolí ochranného oblouku. Dvojice přídavných kanálků po stranách klasického airboxu vede až k chladiči oleje uloženému nad převodovou skříní. Lotus toto řešení testoval už loni v Německu.

Nejmenší vstupní otvor za hlavou jezdce běžně slouží k chlazení elektronických komponentů ležících v motorovém prostoru.

Klepněte pro větší obrázek

„Pokud jde o zavěšení kol, v loňském roce jsme dostali ránu, když bylo v polovině sezony zakázané propojení předního a zadního zavěšení. Zavěšení u E23 je navrženo speciálně podle nových pravidel, takže  jsme se nesnažili upravovat systém původně určený na fungování jiným způsobem,“ přiznal technický ředitel Nick Chester.

Změny v konstrukci náprav jsou nejviditelnější vpředu, kde se kvůli novému uspořádání vnitřních komponent zavěšení musela přesunout převodovka řízení i se spojovacími tyčemi až do výše horního A-ramena.

Foto: Pirelli

Analýza vozu Williams FW37: tým převedl mrtvou váhu na výkon

Analýza vozu Williams FW37: tým převedl mrtvou váhu na výkon

Technická analýza zebry Red Bullu RB11

Technická analýza zebry Red Bullu RB11

Technická analýza vozu McLaren Honda MP4-30

Technická analýza vozu McLaren Honda MP4-30

 Technická analýza vozu Ferrari SF15-T

 Technická analýza vozu Ferrari SF15-T

Technická analýza vozu Mercedes W06

Technická analýza vozu Mercedes W06

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

22. července | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10