Takový přístup pro fanoušky jako v Daytoně by byl v F1 nemyslitelný, říká Alonso

Fernanda Alonsa čeká již o nadcházejícím víkendu druhá čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně v kariéře a španělský dvojnásobný mistr světa formule 1 si na Floridě užívá atmosféru slavného zámořského vytrvalostního závodu. Zároveň si však rodák z Ovieda uvědomuje, že takový přístup, jaký mají fanoušci na závodiště v Daytoně, by v „královně motorsportu“ zřejmě nikdy nemohl reálně fungovat.
Takový přístup pro fanoušky jako v Daytoně by byl v F1 nemyslitelný, říká Alonso

Zatímco v roce 2018 debutoval Alonso v Daytoně s prototypem Ligier JS P217 třídy LMP 2, pro letošní ročník dnes již bývalý pilot formule 1 „přeskočil“ do královské kategorie šampionátu IMSA WSC, kterou je třída DPi (Daytona Prototype international).

Alonso pojede floridskou čtyřiadvacetihodinovku s Cadillacem DPi-V.R #10 týmu Wayne Taylor Racing, který dlouhodobě patří ke špičce zámořské scény sportovních vozů. Posádka, kterou kromě Alonsa tvoří ještě Kamuj Kobajaši, Jordan Taylor a Renger van der Zande, bude o víkendu patřit k favoritům.

Španělský pilot si před sobotním startem závodu zatím užívá atmosféru, která v Daytoně panuje a porovnává možnosti fanoušků v přístupu do paddocku šampionátu IMSA WSC s možnostmi návštěvníků grand prix formule 1. Americká scéna sportovních vozů je pochopitelně k divákům na okruzích velmi vstřícná, takto velkorysý přístup by však ve formuli 1 pravděpodobně fungovat nemohl.

Alonso se během testů „zabydlel“ u WTR

Alonso se během testů „zabydlel“ u WTR

„Zažil jsem několik pěkných momentů již v loňském roce a letos nám již pár dětí dokonce skočilo do auta,“ popisuje atmosféru v Daytoně Fernando Alonso pro Autosport.

„Mohou se dostat vážně blízko k týmům, k jezdcům i k vozům. Aut se mohou i dotýkat, pokud chtějí.“

„To je přitom ve formuli 1 nebo v evropských závodech obecně něco nemyslitelného. Myslím, že tady to je ale hezká součást atmosféry.“

„Vím, že se všemi fanoušky na boxové uličce (před startem závodu, pozn. red.) to bude ještě větší.“

„Když (před startem, pozn. red.) skočíte do auta, tak stále ještě rozdáváte podpisy a fotíte se s fanoušky, a to i s helmou na hlavě během čekání na opuštění pit lane (před započetím zaváděcího kola, pozn. red.).“

„Někdy jim musíte říkat, že jste v kritické situaci a že se musíte připravovat na naskočení do auta. Pokud toto ale přejdete a užijete si to, tak je to velmi pěkná událos a vidět vášeň pro motorsport všech fanoušků na místě ve vás vyvolá velmi pěkné emoce,“ uzavřel Alonso.

Foto: Wayne Taylor Racing

Další článek: Klid před bouří? Diskuse okolo rozpočtového stropu může vyhnít

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10