Takhle Pohár konstruktérů nezískají, říká Symonds o obětování Räikkönena

Podle Pata Symondse má Mercedes problémy s pneumatikami dlouhodobě, ale v předešlých letech to skryl jejich velký náskok na konkurenci.
Takhle Pohár konstruktérů nezískají, říká Symonds o obětování Räikkönena

Podle Hamiltona je Mercedes druhým nebo třetím týmem. Horší forma stříbrných šípů souvisí s pneumatikami i spalováním oleje. 

„Pokud se podíváte zpět na nedávnou historii Mercedesu, tak jedna věc, kterou nikdy pořádně nezvládli, je management pneumatik,“ řekl Pat Symonds pro Motorsport.com.

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

Ferrari má nejsilnější motor, Mercedes se části výkonu vzdal. Proč?

„Viděli jsme to před hybridní érou, kdy neměli motorovou výhodu, jakou mají dnes. A pak když to s pneumatikami nezvládnou naprosto správně a nemají dobré závody.“

„Myslím, že od roku 2014 do roku 2016 to bylo maskováno tím, že měli tak velkou výkonnostní výhodu.“

„Vloni jsme začali slýchávat o autě jako o divě. O co jde? Myslím, že rozdíl ve výkonu mezi dvěma víkendy nelze jen tak vysvětlit aerodynamikou, dynamikou auta nebo něčím takovým.“

Wolff o pneumatikách

„Nejsme na tom v tomto ohledu dobře. Skáčeme mezi přehříváním a a špatným zahříváním pneumatik.“

„S balíčkem aerodynamika / šasi je to o tom, že když máte správné nastavení, tak mezi pátkem a sobotou získáte tak desetinu. Když se ale posouváte více, když najednou nejste konkurenceschopní, musí to být o pneumatikách. Pokud je to o pneumatikách, je to o tom, že je nepoužíváte dobře a nemáte správnou teplotu.“ 

Mercedes je znám svou dobrou strategií. Nico Rosberg nedávno o stratégovi Mercedesu prohlásil, že je nejlepší na světě. Symonds na to má ale jiný názor.

„Mají strategické potíže. Když máte rychlé auto a kontrolujete závod, strategie se dostaví sama. Ale v poslední době jsme viděli... nebudu to označovat jako špatná, ale ne zcela správná rozhodnutí.“

Hamilton má krizi a Bottas to nezachrání, říká Villeneuve

Hamilton má krizi a Bottas to nezachrání, říká Villeneuve

Takhle se Pohár konstruktérů nevyhrává 

Ferrari nechalo v Číně na trati Räikkönena déle – než ho dojeli Bottas a Vettel.

„Myslím, že se musí rozhodnout, jak budou závodit. Způsob, jakým použili Räikkönena v Číně, byl nešťastný. Nechali ho na trati dlouho a pokoušeli se jim brzdit jiná auta. Abych byl upřímný, nefungovalo to. Když ho soupeři dojeli, jeho pneumatiky byly pryč a oni ho mohli snadno předjet. Nebylo to správné strategické rozhodnutí.“

„Myslím, že takto Pohár konstruktérů nezískají. Zřejmě mají pocit, že jezdecký šampionát je důležitější a rozhodli se jít touto cestou.“

Symonds přiznal, že Ferrari před začátkem sezóny nevěřil. „Během předsezónních testů jsme doufali, že Ferrari bude blízko Mercedesu, ale cítili jsme, že Mercedes má něco v rukávu... první závody ale nic takového neukázaly.“

„Ferrari mělo konstantní výkon. Mají slušný kvalifikační výkon a dobré závodní tempo. Vypadají silněji než v předešlých letech a myslím, že mají šanci na opravdu dobrou sezónu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Další článek: Webber svezl Šarapovou, ta mu to oplatila [video]

18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...
10:55 | Testy F3 online: odkaz

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10