Takhle funguje zadní nastavitelné křídlo v praxi

Fernando Alonso předvedl při první jízdě s novým Ferrari F150, jak funguje zadní nastavitelné křídlo, které je v letošní sezóně technickou novinkou. Ta má jezdcům pomáhat při vzájemných soubojích.
Takhle funguje zadní nastavitelné křídlo v praxi

Pravidla pro letošní sezónu umožňují týmům nasadit na své vozy řešení, které má jezdcům usnadnit předjíždění - nastavitelné zadní křídlo. Doposud jsme tuto novinku znali jen v "textové" podobě a díky Ferrari jsme měli poprvé možnost ji vidět v akci.

Fernando Alonso vyjel v pátek po prezentaci Ferrari F150 na trať ve Fioranu, aby maranellskou novinku ihned vyzkoušel. Nejednalo se o běžný test, ale o tak zvaný filmový den, který je určený pro pořízení propagačních materiálů.

Na horním obrázku je vidět, jak zadní křídlo vypadá ve své výchozí pozici, zatímco na tom spodním je pomůcka pro předjíždění aktivovaná. Toto řešení funguje tak, že jezdec stiskne tlačítko na volantu a horní díl zadního křídla se sklopí směrem dozadu, čímž se otevře prostor mezi ním a spodním dílem. Výsledný efekt je podobný jako u F-průduchu, sníží se odpor vzduchu zadního křídla a vůz je schopný dosáhnout vyšší maximální rychlosti.

Tuto novinku budou jezdci smět používat v kvalifikaci a trénincích kdykoliv, zatímco v závodech jen na předem určené rovince a pouze ve chvíli, kdy na soupeře před sebou budou ztrácet méně než sekundu. Vše bude hlídat elektronika, více zde.

Zatímco se někteří lidé obávají, že by předjíždění mohlo být díky tomu až moc snadné, FIA si vyhradila právo měnit podmínky používání nastavitelného křídla, právě aby zabránila devalvaci předjížděcích manévrů. Podle Fernanda Alonsa předjíždění snadné určitě nebude.

"Nastavitelné křídlo je možné použít jen na rovince, takže nejdůležitější je najíždět do poslední zatáčky s maximálně 1,5sekundovou ztrátou na vůz před vámi, což je opravdu těžké," řekl španělský pilot. "Nevidím možnost častého předjíždění. Myslím, že předjíždění bude stále obtížné. A předjíždění bude i nadále nést riziko."

Diskuze (61) Další článek: Ferrari s Vettelem v kontaktu není, do F1 chce někoho ze své akademie
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10