Také v Austrálii meziročně nejvíce zrychlil Aston Martin | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Také v Austrálii meziročně nejvíce zrychlil Aston Martin

Nevětšího zlepšení dosáhl také v Austrálii tým Aston Martin. Oproti loňsku našel 4 sekundy. Podmínky na trati se však od loňska změnily.

V tabulce níže najdete ideální kola každého jezdce a rozdíl ve srovnání se skutečným nejlepším časem v kvalifikaci. Ideální kolo je součet nejlepších sektorů daného jezdce. Pokud by například Sainz poskládal své nejlepší sektory do jednoho kola, byl by třetí. Verstappenovi a Russellovi se to povedlo.

Ideální kola

P. Jezdec Ideální čas Rozdíl
Max Verstappen 1:16.732 0.000
George Russell 1:16.968 0.000
Carlos Sainz Jr. 1:17.039 0.231
Fernando Alonso 1:17.098 0.041
Lewis Hamilton 1:17.104 0.000
Nico Hülkenberg 1:17.180 0.232
Charles Leclerc 1:17.259 0.110
Lance Stroll 1:17.298 0.010
Pierre Gasly 1:17.457 0.117
10  Alexander Albon 1:17.485 0.124
11  Esteban Ocon 1:17.596 0.172
12  Lando Norris 1:17.835 0.284
13  Kevin Magnussen 1:18.018 0.111
14  Júki Cunoda 1:18.099 0.000
15  Nyck de Vries 1:18.333 0.002
16  Logan Sargeant 1:18.400 0.157
17  Kuan-jü Čou 1:18.515 0.025
18  Oscar Piastri 1:18.517 0.000
19  Valtteri Bottas 1:18.649 0.065

Rok 2023 versus 2022

Stejně jako po předešlých kvalifikacích, také dnes jsme srovnali letošní a loňská ideální kola. Srovnání je to ale obtížné. Kvalifikace se sice odjela na suchu (až na pár kapek), ale za chladných podmínek. Teplota vzduchu dosáhla jen 15 °C.

Vloni jezdili jezdci na C5, letos přivezlo Pirelli jako měkkou směs tvrdší C4. Všechno tohle by mělo vozy letos zpomalit. Je tady ale jiný a to možná výraznější rozdíl.

Před loňským třetím tréninkem FIA z bezpečnostních důvodů zrušila DRS zónu mezi osmou a devátou zatáčkou. Letos je DRS zpět a celkem tak máme čtyři DRS zóny.

Vloni byla kvalifikace přerušena nehodami a červenými vlajkami – bourali Latifi, Stroll a také Alonso. Letos odstoupil předčasně jen Pérez.

Čísla je proto nutné brát s rezervou. Trend ale pokračuje. Největšího zlepšení dosáhl Aston Martin – meziročně o 4 sekundy. Nahoře je také znovu Williams, který je ale v Melbourne třetí. Druhý je i zásluhou Hülkenberga Haas.

Podobně jako v předešlých dvou kvalifikacích je na dně tabulky Alfa Romeo.

Aston Martin: -4,051 s
Haas: -2,666 s
Williams: -2,386 s
Mercedes: -1,817 s
Red Bull: -1,309 s
Alpine: -1,172 s
AlphaTauri: -1,027 s
McLaren: -0,848 s
Ferrari: -0,829 s
Alfa Romeo: -0,643 s

Doporučujeme

Články odjinud