Nevětšího zlepšení dosáhl také v Austrálii tým Aston Martin. Oproti loňsku našel 4 sekundy. Podmínky na trati se však od loňska změnily.
V tabulce níže najdete ideální kola každého jezdce a rozdíl ve srovnání se skutečným nejlepším časem v kvalifikaci. Ideální kolo je součet nejlepších sektorů daného jezdce. Pokud by například Sainz poskládal své nejlepší sektory do jednoho kola, byl by třetí. Verstappenovi a Russellovi se to povedlo.
Ideální kola
P. |
Jezdec |
Ideální čas |
Rozdíl |
1 |
Max Verstappen |
1:16.732 |
0.000 |
2 |
George Russell |
1:16.968 |
0.000 |
3 |
Carlos Sainz Jr. |
1:17.039 |
0.231 |
4 |
Fernando Alonso |
1:17.098 |
0.041 |
5 |
Lewis Hamilton |
1:17.104 |
0.000 |
6 |
Nico Hülkenberg |
1:17.180 |
0.232 |
7 |
Charles Leclerc |
1:17.259 |
0.110 |
8 |
Lance Stroll |
1:17.298 |
0.010 |
9 |
Pierre Gasly |
1:17.457 |
0.117 |
10 |
Alexander Albon |
1:17.485 |
0.124 |
11 |
Esteban Ocon |
1:17.596 |
0.172 |
12 |
Lando Norris |
1:17.835 |
0.284 |
13 |
Kevin Magnussen |
1:18.018 |
0.111 |
14 |
Júki Cunoda |
1:18.099 |
0.000 |
15 |
Nyck de Vries |
1:18.333 |
0.002 |
16 |
Logan Sargeant |
1:18.400 |
0.157 |
17 |
Kuan-jü Čou |
1:18.515 |
0.025 |
18 |
Oscar Piastri |
1:18.517 |
0.000 |
19 |
Valtteri Bottas |
1:18.649 |
0.065 |
Rok 2023 versus 2022
Stejně jako po předešlých kvalifikacích, také dnes jsme srovnali letošní a loňská ideální kola. Srovnání je to ale obtížné. Kvalifikace se sice odjela na suchu (až na pár kapek), ale za chladných podmínek. Teplota vzduchu dosáhla jen 15 °C.
Vloni jezdili jezdci na C5, letos přivezlo Pirelli jako měkkou směs tvrdší C4. Všechno tohle by mělo vozy letos zpomalit. Je tady ale jiný a to možná výraznější rozdíl.
Před loňským třetím tréninkem FIA z bezpečnostních důvodů zrušila DRS zónu mezi osmou a devátou zatáčkou. Letos je DRS zpět a celkem tak máme čtyři DRS zóny.
Vloni byla kvalifikace přerušena nehodami a červenými vlajkami – bourali Latifi, Stroll a také Alonso. Letos odstoupil předčasně jen Pérez.
Čísla je proto nutné brát s rezervou. Trend ale pokračuje. Největšího zlepšení dosáhl Aston Martin – meziročně o 4 sekundy. Nahoře je také znovu Williams, který je ale v Melbourne třetí. Druhý je i zásluhou Hülkenberga Haas.
Podobně jako v předešlých dvou kvalifikacích je na dně tabulky Alfa Romeo.
Aston Martin: -4,051 s
Haas: -2,666 s
Williams: -2,386 s
Mercedes: -1,817 s
Red Bull: -1,309 s
Alpine: -1,172 s
AlphaTauri: -1,027 s
McLaren: -0,848 s
Ferrari: -0,829 s
Alfa Romeo: -0,643 s