Také Lotus si nechal premiéru balíku úprav na Španělsko

Také Lotus si nechal premiéru balíku úprav na Španělsko

Lotus si nechal co nejvíce času na doladění svých vylepšení pro první evropský závod, proto s nimi v Mugellu nejezdil. Testoval je v aerodynamickém tunelu v USA.

Týmy formule 1 zkoušely v testech minulý týden různé novinky, ale zřejmě nikdo neukázal svůj vůz v plné zbroji, kterou připravuje pro závod v Barceloně. Určitě to platí například pro Ferrari či McLaren.

Takovým způsobem postupoval i Lotus, který stejně jako v minulých letech využil aerodynamický tunel Windshear v USA, ve kterém testoval s vozem v reálné velikosti. Využil pravidel, která umožňují vyměnit aerodynamické testy na rovince právě za testy s nezmenšeným modelem v aerodynamickém tunelu (běžně se testuje s modelem o 60% velikosti).

"V Barceloně nasadíme první várku našich úprav z Windshearu spolu s dalšími díly, které pocházejí z našeho běžného programu vývoje v aerodynamickém tunelu," vysvětloval technický ředitel Lotusu James Allison. "Součástí toho balíku budou upravené přední a zadní bubny (kryty kolem brzd), upravené přední křídlo a upravená podlaha. Žádný z těchto dílů jsme v Mugellu nepoužili."

Nabízí se tedy otázka, co tým dělal tři dny v testech. "Naším hlavním cílem v Mugellu bylo zodpovědět si klíčové otázky o řešení zavěšení kol. Tím nemyslím jen pružiny nebo tyče zavěšení, ale porovnání jedné architektury zavěšení s jinou, abychom určili, zda jdeme s naším vozem správnou cestou. Podařilo se nám najít odpovědi na otázky, které nás trápily delší dobu, a dokázali jsme najít lepší nastavení vozu."

V Mugellu byl Lotus nakonec nejrychlejší ze všech, což podle Allisona není úplně bezvýznamné, i když je třeba brát v úvahu odlišné testovací programy jednotlivých týmů.

"Neřekl bych, že když jsme byli silní v Mugellu, tak že budeme stejně konkurenceschopní na jiných okruzích, protože se ta trať dost liší od těch, na kterých v průběhu sezóny jezdíme," připomněl. "Ale je vždy příjemnější být vpředu než vzadu a E20 i nadále předvádí povzbuzující rychlost na všech okruzích, které navštívíme."

"Zdá se, že se nám daří na okruzích s větším počtem aerodynamicky náročných zatáček, abrazivním povrchem a vysokými teplotami. Barcelona by měla tyto elementy nabídnout, takže doufáme, že předvedeme dobrý výkon."

Doporučujeme

Články odjinud