Lotus si nechal co nejvíce času na doladění svých vylepšení pro první evropský závod, proto s nimi v Mugellu nejezdil. Testoval je v aerodynamickém tunelu v USA.
Týmy formule 1 zkoušely v testech minulý týden různé novinky, ale zřejmě nikdo neukázal svůj vůz v plné zbroji, kterou připravuje pro závod v Barceloně. Určitě to platí například pro Ferrari či McLaren.
Takovým způsobem postupoval i Lotus, který stejně jako v minulých letech využil aerodynamický tunel Windshear v USA, ve kterém testoval s vozem v reálné velikosti. Využil pravidel, která umožňují vyměnit aerodynamické testy na rovince právě za testy s nezmenšeným modelem v aerodynamickém tunelu (běžně se testuje s modelem o 60% velikosti).
"V Barceloně nasadíme první várku našich úprav z Windshearu spolu s dalšími díly, které pocházejí z našeho běžného programu vývoje v aerodynamickém tunelu," vysvětloval technický ředitel Lotusu James Allison. "Součástí toho balíku budou upravené přední a zadní bubny (kryty kolem brzd), upravené přední křídlo a upravená podlaha. Žádný z těchto dílů jsme v Mugellu nepoužili."
Nabízí se tedy otázka, co tým dělal tři dny v testech. "Naším hlavním cílem v Mugellu bylo zodpovědět si klíčové otázky o řešení zavěšení kol. Tím nemyslím jen pružiny nebo tyče zavěšení, ale porovnání jedné architektury zavěšení s jinou, abychom určili, zda jdeme s naším vozem správnou cestou. Podařilo se nám najít odpovědi na otázky, které nás trápily delší dobu, a dokázali jsme najít lepší nastavení vozu."
V Mugellu byl Lotus nakonec nejrychlejší ze všech, což podle Allisona není úplně bezvýznamné, i když je třeba brát v úvahu odlišné testovací programy jednotlivých týmů.
"Neřekl bych, že když jsme byli silní v Mugellu, tak že budeme stejně konkurenceschopní na jiných okruzích, protože se ta trať dost liší od těch, na kterých v průběhu sezóny jezdíme," připomněl. "Ale je vždy příjemnější být vpředu než vzadu a E20 i nadále předvádí povzbuzující rychlost na všech okruzích, které navštívíme."
"Zdá se, že se nám daří na okruzích s větším počtem aerodynamicky náročných zatáček, abrazivním povrchem a vysokými teplotami. Barcelona by měla tyto elementy nabídnout, takže doufáme, že předvedeme dobrý výkon."