Tak dobrý výkon prý Button už dlouho nepodal

To však jen podtrhuje pokračující patálie McLarenu. Do první desítky se mu podařilo dostat pouze jeden vůz, který navíc ve třetí části kvalifikace nezajel žádný čas.
Tak dobrý výkon prý Button už dlouho nepodal

Tým z Wokingu si uvědomuje, že vítězství v závodech jsou momentálně mimo hru. Nürburgring ovšem přinesl jistá specifika, která vznesla několik nezodpovězených otázek ohledně chování pneumatik v závodě. Z tohoto důvodu se Jenson Button, který se dokázal probojovat do třetího kvalifikačního dějství, rozhodl nezajet žádný měřený čas a mít díky tomu volný výběr pneu pro závod. Zkušený Brit i přes na McLaren nepříliš lichotivou pozici neztrácí optimismus.

"Náš čas z druhé části kvalifikace je v současnosti zřejmě maximem, které můžeme předvést. Popravdě to bylo jedno z mých vůbec nejlepších kol za dlouhou dobu. Nemyslím si, že jsem měl rezervy, takže se svým výkonem jsem spokojen. 

Co se týče třetí části kvalifikace ze strategického hlediska, bylo vskutku těžké zvolit správnou taktiku. Jaké pneu vybrat - střední, měkké, nebo snad vůbec nevyjíždět na trať? Srdce mi říkalo, že bychom to měli zkusit a zajet nějaký čas, ale hlava byla proti a tušila, že by to nebyl dobrý krok. 

Naše rychlost naznačovala, že zajetí času by se nám vyplatilo, kdybychom se dokázali s měkkými pneumatikami kvalifikovat na šestém místě, a nejspíš by se to mohlo podařit (ostatně Ferrari vsadilo na střední směs - pozn. redakce). Nakonec jsme se ale rozhodli zůstat v garáži a s Nicem Hülkenbergem jsme tak hráli hru na kočku a myš. 

Start z deváté pozice koneckonců není tak zlý. Budu na čisté straně roštu a můžu si vybrat, jakou zvolím směs. Bude zajímavé sledovat, jak se v úvodní části závodu budou chovat střední pneumatiky, ale řekl bych, že jsme se dostali do nejlepší možné pozice," zhodnotil své šance Button.

Buttonův kolega Sergio Pérez byl po kvalifikaci o poznání zasmušilejší. Celý víkend se pere s nastavením, a z toho vycházející nespokojenost s vozem vyústila pouze ve třinácté místo na roštu. 

"Nemáme za sebou zrovna povedený den. Třináctá pozice není zrovna to, v co jsem doufal. Jenson zajel skvělý čas. Celý víkend se mu nedokážu přiblížit, zvláště pak dnes, kdy to vypadalo, že jsme se vydali poněkud špatným směrem. Ráno jsme na voze zaznamenali pár problémů a vrátili se ke staršímu nastavení. 

Možná jsme to ale trochu přehnali, auto bylo nedotáčivé a gumy nešly zahřát. Bylo to obtížné odpoledne, ale zítra bychom měli být lepší. Dnes se mi nepodařilo využít potenciál vozu. Bude zajímavé sledovat, jak se pneumatiky budou chovat v závodě," řekl Pérez.

Šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh obhajuje taktiku z Q3 s tím, že soupeři na měkčích pneumatikách by měli do boxů zajet o poznání dříve. Tím by pro Buttona měla vzniknout nezanedbatelná výhoda.

Další článek: Pole position na Nürburgringu vybojoval Hamilton

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)