Nový monopost Ferrari dominoval prvním letošním testům a podle Gazetty dello Sport za tím stojí vnitřní uspořádání komponent vozu. Motor není uložen v horizontální poloze, ale je nakloněn o 3,5 stupně dopředu.
V Maranellu se začali letošnímu monopostu naplno věnovat již v polovině loňské sezóny a inženýři si dali za úkol maximálně využít proudění vzduchu pod vozem, aby zvýšili přítlak. Kromě zvednutého nosu vozu po vzoru Red Bullu RB5 jim k tomu pomohl dvojitý difuzor.
Aby mohl být difuzor co největší, naklonili inženýři motor dopředu, čímž v zadní části podlahy, kde se difuzor nachází, uvolnili další místo.
"Difuzor je klíčový," potvrdil šéfdesignér Nicholas Tombazis. "Abychom optimalizovali jeho výkonnost, přepracovali jsme zadní nápravu a přemístili díly, abychom dosáhli co nejlepší integrace. Na F10 je mnohem větší a výkonnější než v minulých sezónách."
S dopředu nakloněným motorem přišel poprvé Arrows v roce 1979, takže se nejedná o revoluční řešení. Získaný prostor je využitý pro zvětšení přívodu vzduchu do difuzoru.
"Nové Ferrari disponuje velmi zajímavým technickým řešením a většina tajemství se skrývá pod karoserií," dodal technický ředitel Scuderie Aldo Costa. Přínosy Italové odhadují na desetiny sekundy na kolo.