Tajemstvím Ferrari F10 je podle Italů nakloněný motor

Nový monopost Ferrari dominoval prvním letošním testům a podle Gazetty dello Sport za tím stojí vnitřní uspořádání komponent vozu. Motor není uložen v horizontální poloze, ale je nakloněn o 3,5 stupně dopředu.

V Maranellu se začali letošnímu monopostu naplno věnovat již v polovině loňské sezóny a inženýři si dali za úkol maximálně využít proudění vzduchu pod vozem, aby zvýšili přítlak. Kromě zvednutého nosu vozu po vzoru Red Bullu RB5 jim k tomu pomohl dvojitý difuzor.

Aby mohl být difuzor co největší, naklonili inženýři motor dopředu, čímž v zadní části podlahy, kde se difuzor nachází, uvolnili další místo.

"Difuzor je klíčový," potvrdil šéfdesignér Nicholas Tombazis. "Abychom optimalizovali jeho výkonnost, přepracovali jsme zadní nápravu a přemístili díly, abychom dosáhli co nejlepší integrace. Na F10 je mnohem větší a výkonnější než v minulých sezónách."

S dopředu nakloněným motorem přišel poprvé Arrows v roce 1979, takže se nejedná o revoluční řešení. Získaný prostor je využitý pro zvětšení přívodu vzduchu do difuzoru.

"Nové Ferrari disponuje velmi zajímavým technickým řešením a většina tajemství se skrývá pod karoserií," dodal technický ředitel Scuderie Aldo Costa. Přínosy Italové odhadují na desetiny sekundy na kolo.

Další článek: Představení Red Bullu RB6

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00