Tajemstvím Ferrari F10 je podle Italů nakloněný motor

Nový monopost Ferrari dominoval prvním letošním testům a podle Gazetty dello Sport za tím stojí vnitřní uspořádání komponent vozu. Motor není uložen v horizontální poloze, ale je nakloněn o 3,5 stupně dopředu.

V Maranellu se začali letošnímu monopostu naplno věnovat již v polovině loňské sezóny a inženýři si dali za úkol maximálně využít proudění vzduchu pod vozem, aby zvýšili přítlak. Kromě zvednutého nosu vozu po vzoru Red Bullu RB5 jim k tomu pomohl dvojitý difuzor.

Aby mohl být difuzor co největší, naklonili inženýři motor dopředu, čímž v zadní části podlahy, kde se difuzor nachází, uvolnili další místo.

"Difuzor je klíčový," potvrdil šéfdesignér Nicholas Tombazis. "Abychom optimalizovali jeho výkonnost, přepracovali jsme zadní nápravu a přemístili díly, abychom dosáhli co nejlepší integrace. Na F10 je mnohem větší a výkonnější než v minulých sezónách."

S dopředu nakloněným motorem přišel poprvé Arrows v roce 1979, takže se nejedná o revoluční řešení. Získaný prostor je využitý pro zvětšení přívodu vzduchu do difuzoru.

"Nové Ferrari disponuje velmi zajímavým technickým řešením a většina tajemství se skrývá pod karoserií," dodal technický ředitel Scuderie Aldo Costa. Přínosy Italové odhadují na desetiny sekundy na kolo.

Další článek: Představení Red Bullu RB6

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10