"Duct je anglicky 'potrubí, rozvod, kanálek'. Ale proč označení F?"
V redakci jsme v úvodu sezony strávili nemálo času diskuzemi nad původem pojmu F-Duct. Tímto se v angličtině označuje systém rozvodu vzduchu, které v požadovaných chvílích vyruší přítlak na zadním přítlačném křídle. Spekulovali jsme, zda písmeno F není vyjádřením koncepce systému: když byste písmeno F položili 'na záda' a 'nožkou dopředu', mělo by jeden vstup (pata) a dva různé výstupy. Stejně jako skutečný F-Duct systém.
Duct je anglicky 'potrubí, rozvod, kanálek'. Ale proč označení F?
Britskému Autosportu se podařilo vypátrat, že F-Duct je jméno udělené inženýry vývojového oddělení. Podle pravidel McLarenu se dává novým řešením zcela náhodný název, aby konkurence případně neuhádla, na čem tým pracuje. Podobně se takzvaným hmotovým tlumičům v angličtině říkalo J-dumpers. Jedná se o systém, který pochází z pera McLarenu, než jej rozvinul Renault a byl následně zakázán.
Tudíž F-duct neznamená vůbec nic, prostě jen systém dostal takové jméno. Shodou okolností je to právě Renault, který si ze systému F-duct udělal srandu pro svou podobnost s anglickým slovem duck, neboli kačer; světu na svém twitteru představil svou podobu inovativního řešení: zde.
Autosport ale ještě dodává: Je dost dobře možné, že systém, o kterém Red Bull zatím neuvažuje, rakouský tým přejmenuje na F-ing Duct!