Tajemství McLarenu? Podle Stelly prostě dobře odvedená práce | Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

Tajemství McLarenu? Podle Stelly prostě dobře odvedená práce

McLaren ovládl Velkou cenu Miami a to o víkendu, kdy se opět rozvířily diskuse o tom, v čem tkví tajemství letošního vozu.

McLaren získal v Miami druhý letošní double. Piastri vyhrál s náskokem téměř 38 sekund na třetího Russella a 40 sekund na Verstappena, který startoval z pole position. Částečně tomu přispěl virtuální safety car, pod kterým jezdci McLarenu provedli zastávky. Ale to nic nemění na faktu, že byli v závodě velmi rychlí.

McLaren velmi dobře pracuje s pneumatikami a soupeři se snaží zjistit, v čem je tajemství. Už vloni se objevilo podezření, že McLaren (i jiné týmy) vstřikují do pneumatik vodu, ale FIA nic nenašla. Zak Brown se k tomu v Miami vrátil, když na boxové zdi popíjel z láhve, na které byl nápis „tire water“.

„Myslím, že jsme už dříve viděli, mluvili jsme o tom již několikrát, že kdykoli jsou podmínky pro pneumatiky náročné zejména z hlediska přehřívání, pak se zdá, že vůz odvádí dobrou práci při udržování pneumatik ve velmi dobrém okně a auto je k pneumatikám šetrné,“ řekl šéf McLarenu Andrea Stella, kterého cituje MotorsportWeek. 

„Stojí za tím velmi dobré inženýrství. Podívali jsme se komplexně na všechny vlastnosti, které můžete mít ve voze a které ovlivňují chování pneumatik, a já bych chtěl využít příležitosti a pochválit práci, kterou odvedli inženýři McLarenu, pokud jde o identifikaci těchto faktorů, jejich navržení způsobem, který je praktický, aby se tento druh výhody skutečně využil, a pak se zvládla jedna z věcí, která ve F1 stále vypadá trochu jako alchymie – a to je zacházení s pneumatikami.“

„Jsem velmi hrdý na tým, velmi hrdý na naše jezdce, kteří se na tomto procesu podíleli. Kromě toho bych řekl, že zejména v horku je tu další vlastnost, která podle mě u našeho auta funguje velmi dobře, a tou je chladicí systém.“

„U našeho auta je vidět, že je z pohledu karoserie relativně uzavřené, protože do chladicího systému a uspořádání vozu bylo vloženo také velké množství inženýrských prací.“

Doporučujeme

Články odjinud