Ta historie, ta vášeň. Úžasné místo!

Monza patří společně se Spa, Silverstonem a Monakem mezi klasiky, kde vítězství znamená vždy o něco víc než jinde.

Z historického hlediska se nic nevyrovná cestě ze Spa na Monzu. Měl jsem šanci na obou okruzích zvítězit a společně s tratěmi v Silverstonu a v Monaku, kde se mi také poštěstilo vyhrát, se jedná o klasiky, na které se nic jiného nechytá. Mohu říci, že jsem na to opravdu hrdý. Monza možná není tratí tolik "na srdíčko," jako je tomu v případě Spa, ale kvůli nastavení na ultranízký přítlak je zde stejně tak obtížné zajet čisté kolo. Auta dnes již nenahánějí takový strach, jako když jsme na konci devadesátých let museli brzdit z rychlosti 355 kilometrů v hodině, přesto se ale jedná o nejrychlejší okruh v kalendáři.

Díky kvalitám vozu a motoru by tu měl být silný tým McLaren, navíc jak Jensonovi Buttonovi, tak Lewisi Hamiltonovi vůz sedí při brzdění. Před závodem mají právo si věřit, zatímco pro Red Bull to bude otázka zisku co možná největšího množství bodů a minimalizace ztrát, jelikož trať přednostem jeho vozu příliš nesvědčí. Je dost možné, že Jenson i Lewis budou útočit na vítězství. Po tomto víkendu už by to pro ně mělo být těžší.

McLaren a Red Bull na vrcholu

Zatímco se sezona nezadržitelně řítí ke konci, Lewis se bude snažit co nejvíce zvýšit svůj náskok v čele šampionátu. Myslím, že bylo pozoruhodné poslouchat, jak ve Spa s týmem hovořil skrze rádiovou komunikaci. Znělo to, jako by se opaloval na pláži a s lidmi na boxové zídce si povídal přes mobil. Zněl neskutečně uvolněně, přičemž jel ve Spa, okruhu, kde se může za každou zatáčkou objevit děšť. Za povšimnutí také stojí výkon Marka Webbera. Po letní pauze vypadal velice vyrovnaně, vypadal jak muž, který si přijel zahrát nějakou hru. Získal pole position a i přes špatný start může být spokojen s tím, jak se závod vyvinul a jakou má pozici v šampionátu. Vzhledem k tomu, co se ve Spa přihodilo, teď Sebastian Vettel potřebuje o hodně více bodů než Mark. Udělal chybu, ale postavil se tomu statečně a věřím, že se mu podaří nastoupenou vlnu kritiky odrazit. Když jste mladí, nelpíte tolik na jednotlivostech, ale snažíte se je překonat. Podíváme-li se na druhého aktéra srážky, Jensonova reakce po závodě ukázala, jaký vlastně je. Teď, když se honosí titulem světového šampiona, je se sebou spokojený a bylo dobře vidět hořké zklamání kvůli ztrátě drahocenných bodů. Chce získat dva tituly za sebou, každý v jiném týmu, a tak nemíní usnout na vavřínech. Na tento víkend bude pořádně nažhavený.

Alonso se musí zmátořit

Bavíme-li se o Fernandovi Alonsovi, musíme si přiznat, že letos předvedl několik chyb, které jsme od něho nečekali. Za normálních okolností je jedním z nejspolehlivějších pilotů. Musí jezdit absolutně na hraně? Je jeho Ferrari špatně ovladatelné? To ví jenom on. Je ale jasné, že když jste dvojnásobný světový šampion, nic míň než další titul neočekáváte. Abyste se nesmazatelně zapsali do historie Ferrari, musíte vyhrát na Monze, před tifosi. V Monze téměř slyšíte, jak v korunách stromů šeptají vzpomínky na doby, kdy se tu vozy Ferrari a Maserati s řevem proháněly klopenými zatáčkami. Každý, kdo jede závodit na Monzu, musí mít na paměti všechny ty jezdce, kteří riskovali své krky na staré trati. Ta historie, ta vášeň. Úžasné místo!

Další článek: Pro další trest Ferrari chyběly důkazy, říká Todt

23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...
20. července | V Silverstonu pokračují letošní testy 18palcových pneumatik. Nastoupí Red Bull (jen dnes) s Albonem. Dále Aston Martin a Haas (dnes a zítra a nasadí závodní jezdce).
19. července | Testovací jezdec Ferrari Callum Ilott se zúčastní Le Mans. Pojede za tým Iron Lynx s vozem Ferrari.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00