Szafnauer odhaduje, že ohebné zadní křídlo může přinést až 0,5 s na kolo

Podle Racing Pointu mohou ohebná zadní křídla znamenat velkou výhodu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Szafnauer odhaduje, že ohebné zadní křídlo může přinést až 0,5 s na kolo | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Některé týmy provozují ohebná zadní křídla. Na začátku se mluvilo hlavně o Red Bullu, ale podle všeho jde také o Ferrari, Alpine a Alfu Romeo.

Hamilton ve Španělsku uvedl, že to Red Bullu přineslo 3 desetiny na kolo. Souboj o nejrychlejší čas vyhrál v sobotu Hamilton, ale Verstappen byl jen 0,036 sekundy od něj.

Flexigate bobtná: Ferrari připouští problém, Red Bull kroutí hlavou, Wolff varuje

Flexigate bobtná: Ferrari připouští problém, Red Bull kroutí hlavou, Wolff varuje

FIA od Grand Prix Francie zpřísní zátěžové testy zadních křídel. Někteří kritizovali, že k tomu mělo dojít dříve a to nejen z hlediska času, ale především před závodem v Baku, kde je dlouhá rovinka. Právě na rovinkách má ohebné zadní křídlo přinášet benefity.

„Je to velmi specifické pro danou trať,“ řekl Otmar Szafnauer pro Motorsport.com. „Na některých tratích to vůbec nepomáhá a na jiných naopak pomáhá, když máte ohebné zadní křídlo. Jsou tratě, kde je přínos nulový a jiné, kde to může být půl sekundy.“

Aston Martin tvrdí, že podle prvních analýz nebude muset provádět žádné změny v konstrukci zadního křídla, aby vyhověl novým testům.

Szafnauer rovněž podpořil názor Mercedesu a McLarenu, že odklad zavedení nových testů až do Velké ceny Francie není správný.

„Navrhnout něco, co se ohne tak akorát a projde testem, ale přesto se ohne, vyžaduje velké úsilí. Ale navrhnout něco, co je tuhé, nevyžaduje vůbec žádné úsilí. A lze to udělat velmi, velmi rychle.“

Další článek: Leclerc měl štěstí na vlídná pravidla. V některých sériích by ho penalizovali

11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00