F-potrubí McLarenu se šíří paddockem. První kopii systému představil Sauber, nyní se k němu přidávají týmy Ferrari, Mercedes a Williams.
Ovšem zatímco Ferrari bude v pátek v Šanghaji testovat jen některé komponenty a systém nasadí do závodů pravděpodobně až v rámci balíku pro Barcelonu, Williams a Mercedes jsou ve vývoji o něco dál.
"V aerodynamickém tunelu a simulacích náš systém funguje. Pokud páteční tréninky potvrdí tyto výsledky, pak tu technologii nasadíme do závodu," řekl šéf Mercedesu GP Ross Brawn pro Auto Motor und Sport.
Šanghajský okruh má jednu z nejdelších rovinek v kalendáři, měří 1175 metrů. Systém McLarenu, jenž snižuje odpor zadního křídla, dokáže zvýšit maximální rychlost zhruba o 5 až 8 km/h, což může být při předjíždění v Číně rozhodující.
Podle Fernanda Alonsa ale není nasazení F-potrubí pro Ferrari prioritou. "Vím, že vůz pořád vyvíjíme, ale možná tento systém není pro nás prioritou," řekl. "Držíme se své filozofie. Tady uděláme důležitý krok ve vylepšování vozu a já vím, že v příštích závodech toho bude ještě víc. Nemám žádné konkrétní obavy kvůli tomuto systému."
Podle Španěla ale bude systém McLarenu znamenat v Šanghaji výhodu.