Systém zadního křídla McLarenu není snadné používat, říká De la Rosa

Tým Sauber vyzkoušel v prvním australském tréninku systém zadního křídla, s kterým jako první přišel McLaren. Podle Pedra de la Rosy ale vůbec není snadné s ním pracovat.

"Systém aktivuje jezdec," vysvětloval Španěl. "Můžete to udělat kolenem nebo rukou. Jen ho musíte aktivovat. Účelem je získat na maximální rychlosti. Učíme se s tím pracovat, z toho důvodu jsme to v druhém tréninku z vozu odstranili."

"Učíme se s tím a snažíme se to zprovoznit pro následující závody, protože v následujících závodech to bude mít už většina týmů. Takže čím dříve s tím začnete, tím lépe. Není snadné ten systém přimět správně fungovat."

Bývalý testovací jezdec McLarenu zároveň znovu odmítl, že by rychlost nasazení tohoto systému Sauberem měla něco společného s jeho angažmá ve Wokingu. Zatímco na voze MP4-25 vzduch vstupuje do vozu před jezdcem, C29 má sání na bočnici. Jezdec pak svými pohyby reguluje tok vzduchu žraločí ploutví na zadní křídlo, čímž na rovinkách snižuje jeho odpor vzduchu, a zvyšuje tak maximální rychlost (detailně jsme vysvětlili v posledním F1Magu).

Na stejném systému pracuje už Ferrari, zatímco Renault deklaroval, že ho vyvíjet nebude. Francouzi se chtějí držet svého vývojového plánu a nechtějí se rozptylovat něčím, co podle nich moc velký přínos neznamená.

Diskuze (23) Další článek: Hamiltonovi zabavila auto australská policie
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.