Technická inovace Lotusu, která pomáhá udržovat stabilní světlou výšku vozu, není takovým tajemstvím, jak se mohlo na první pohled zdát.
Když Giorgio Piola prezentoval tento týden svoji studii nového systému týmu Lotus, byla to pro veřejnost absolutní novinka. S postupem času ale vyšlo najevo, že systém pro udržování stálé světlé výšky vyvíjel Lotus už od roku 2010 a na začátku loňského roku mu ho dokonce schválila FIA jako legální.
Autosport včera prozradil, že minimálně jeden další tým už předložil FIA plány na podobný systém s cílem ho nasadit v letošní sezóně. BBC dnes uvedlo, že tímto týmem je Ferrari a že nikdo jiný s ničím podobným automobilovou federaci zatím neoslovil.
Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali v Madonně di Campiglio včera potvrdil, že maranellští inženýři o systému vědí, ale dodal, že čekají na vyjádření ze strany FIA. Pokud systém sestrojili stejně jako Lotus, musí jim ho federace také schválit.
Zkopírovat systém ale nemusí být triviální, protože detaily rozhodují o tom, jestli vyhoví všem článkům technických pravidel. Například u dvojitých difuzorů některým týmům chvíli trvalo, než přesně pochopily, kterou skulinu regulí můžou využít pro konstrukci takového řešení.
V jaké fázi práce na systému pro kontrolu udržování stabilní světlé výšky je Ferrari, zatím není zřejmé. Ale zdá se, že připravený k závodnímu nasazení zatím není.