Rivalové Lotusu mají o starost navíc, protože systém pro udržování stabilní světlé výšky vyvinutý inženýry z Enstonu je legální.
Lotus si pro letošní sezónu připravil významnou technickou inovaci, která by mohla přinášet pár desetin sekundy na kolo. Jedná se o systém na přední nápravě, který zajišťuje stabilní světlou výšku vozu, což pomáhá zlepšit efektivitu aerodynamiky a šetřit pneumatiky. Psali jsme o něm zde, ale jeho přesné fungování a konkrétní efekty pochopitelně zůstávájí tajemstvím týmu.
Jelikož se jedná o věc, která by se svým významem mohla rovnat F-průduchům či dvojitým difuzorům, byl na ni Autosportem dotázán šéf Ferrari během akce týmu v Madonně di Campiglio. A rozhodně ho nezaskočila.
"To, o čem hovoříte, se týká spíš stability při brzdění," odpověděl. "Vím, že o tomto systému probíhá písemná komunikace mezi týmy a FIA. Čekáme na konečné potvrzení, jestli jsou taková zařízení přijatelná či nikoliv."
"Ale o taková zařízení se samozřejmě zajímáme, abychom zjistili, jestli můžou zlepšit výkonnost. Ovšem musíme si počkat na to, jaká bude reakce FIA."
Pokud automobilová federace systém označí za legální a jeho přínosy se prokáží, můžeme čekat další vlnu kopírování. A tým z Enstonu by měl alespoň na začátku sezóny zajímavou výhodu.
AKTUALIZACE
Britský Autosport přišel s informací, že ve skutečnosti FIA systém Lotusu už schválila. Tým při jeho vývoji, který začal v roce 2010, komunikoval s experty federace a souhlas dostal už loni v lednu.
Důvodem, proč FIA proti systému nic nenamítá, je skutečnost, že funguje pasivně bez zásahu jezdce. Systém upravuje světlou výšku při brzdění automaticky a je součástí zavěšení kol, tudíž není pohyblivým aerodynamickým prvkem, který zakazují pravidla.
Konkurenčním týmům tedy pravděpodobně nezbyde nic jiného, než vyvinout podobný systém. Podle Autosportu už minimálně jeden top tým předložil FIA dokumentaci k podobnému systému s žádostí o povolení jej používat už v letošní sezóně.