Systém DAS budí pozornost. Máme štěstí, že jsou k dispozici onboard záběry, říká Vettel

Mercedes dnes při druhém dni předsezónních testů formule 1 v Barceloně zaujal na svém monopostu řešením Dual-Axis Steering (DAS). Jak přiznal pilot konkurenčního Ferrari Sebastian Vettel, tento systém se stal tématem rozhovoru členů Scuderie v zázemí italské stáje během úterního obědu.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Systém DAS budí pozornost. Máme štěstí, že jsou k dispozici onboard záběry, říká Vettel | Foto: Getty Images / Peter Fox

Při onboard záběrech v průběhu dne bylo vidět, jak Lewis Hamilton při nájezdu na rovinku přitáhne volant svého Mercedesu k sobě. Při brzdění pak Hamilton "zatlačí" volant zpět do původní pozice.

Zároveň při přitažení volantu dojde k lehké změně sbíhavosti předních kol. Technický ředitel Mercedesu James Allison tento systém popsal jako Dual-Axis Steering.

Vettel si při polední pauze prohlédl záběry z Hamiltonova kokpitu a přiznal, že je zvědav, jaký vliv bude mít řešení na výkonnost Mercedesu.

„Viděl jsem to a mluvili jsme o tom při obědě, vypadá to zajímavě. Fakt, že s tím jezdí, znamená, že je to legální. Nevím, jestli to funguje. Myslím, že za nasazením toho na trať je velké množství práce. Pro jezdce zřejmě není tak snadné s tím pracovat, jak by se mohlo zdát. Ale uvidíme, určitě to pro nás všechny byla novinka,“ řekl Vettel.

Mercedes zaujal neobvyklým trikem. Vyřešil fundamentální otázku formule 1?

Mercedes zaujal neobvyklým trikem. Vyřešil fundamentální otázku formule 1?

„Máme štěstí, že tady máme onboard záběry, jinak bychom si toho asi nevšimli. Tyhle věci nejsou jednoduché, myslím si ale, že není snadné je ovládat. Myslím, že to musí být celkem divný pocit mít volant ve svých rukou,“ přemýšlí Němec.

„Představte si, že jste zvyklí běhat ve svých běžeckých botách, a pak vám řeknou, abyste běželi v žabkách. Můžete to udělat, ale je to úplně odlišné. Samozřejmě to není tak extrémní, ale přidáte něco, co je úplně nové a nejprve vám to připadá divné a zvláštní.“

V případě, že Mezinárodní automobilová federace (FIA) uzná systém DAS za legální a bezpečný a Mercedesu přinese výkonnostní výhodu, budou se na to muset podle Vettela týmy zaměřit.

„Pokud je to zrychlí, pak není důvod k obavám rozhodnout se pro rychlejší možnost. Před deseti nebo dvanácti lety jsme měli F-Duct a většinu kola jsme jeli jen s jednou rukou na volantu. Nebylo to bezpečné, ale zrychlilo vás to, děláte tedy to, do čeho vás tlačí, proto tu ale máme FIA, aby se o nás starala a zajistila, že věci dávají smysl a my máme ruce na volantu.“

Vettel dnes poprvé v rámci předsezónních testů usedl za volant vozu SF1000. Čtyřnásobný mistr světa měl jet původně i včera, ale necítil se dobře a celý den tak testoval Charles Leclerc. Vettel dnes odpoledne odjel 73 kol a s nejlepším časem 1:18.154 obsadil šesté místo se ztrátou sekundy na nejrychlejšího Kimiho Räikkönena.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Honda musela vyměnit motor v Albonově vozu. Prevence, říká Tanebe

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10