Symonds si nemyslí, že nová pravidla přinesou změnu v rozložení sil

Velká změna pravidel obvykle přinese překreslení mapy v rozložení si. Technický šéf Williamsu je ale skeptický, pokud jde o změny pro rok 2017.
Symonds si nemyslí, že nová pravidla přinesou změnu v rozložení sil

„Musíte si uvědomit, co se změnilo v posledních několika letech v aerodynamice,“ řekl Symonds pro Motorsport.com. „Každý tým může nyní absolvovat jen 65 jízd týdně v aerodynamickém tunelu.“

„Když se vrátíme k poslední velké změně v roce 2009, tak tehdy jste mohli být v aerodynamické tunelu tolik, kolik jste chtěli. Některé týmy využívaly dva aerodynamické tunely – jako třeba Toyota. Měli dva tunely, které jely 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.“

„Když se přesuneme do roku 2014, tak v té době jsme mohli udělat v aerodynamickém tunelu 80 jízd týdně. Nyní je to jen 65 hodin.“

Podle Symondse dnes musí týmy plánovat, jak čas v tunelu využít. „Myslím, že není úplně možné udělat únik ve vývoji, jako to bylo před sedmi let.“

Přestože je Symonds skeptický, co se týče změn v rozložení sil, nové vozy se mu líbí. „Libí se mi to. Libí se mi, jak budou vypadat a vše okolo. Myslím, že to bude po technické stránce docela zajímavé. Mám rád změnu. Zda to bude to, co potřebuje sport nebo ne… nemyslím si, že to závodění hodně pomůže.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Räikkönen možná bude chtít zůstat u Ferrari i v roce 2018

24. ledna | 17. února bychom mohli vidět nové zbarvení Williamsu. Vůz až v den testů... podobně by na tom mohl být Haas. Oficiálně to ale potvrzeno nebylo.
23. ledna | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.