Symonds: Postup Haasu je dobrý pro něj, ale ne pro F1

Symonds si myslí, že status konstruktéra je postupně nahlodáván tím, jak si jednotlivé týmy mohou některé díly nakoupit od konkurence.
Symonds: Postup Haasu je dobrý pro něj, ale ne pro F1

Haas na tom byl v Austrálii poměrně dobře, ale dokázal také využít přerušení závodu červenými vlajkami. Romain Grosjean dojel šestý a hned v prvním závodě tak Haasu přivezl první body.

Haas je znám tím, že má velmi těsné partnerství s Ferrari. Lidé z konkurenčních týmů si dokonce dělali během testů legraci, že vůz Haasu je stejný jako vůz Ferrari a liší se jen odlišným nosem.

Podle Pata Symondse to není dobře. „Myslím, že status konstruktéra je postupně narušován,“ řekl pro Motorsport.com. „A někteří by ho narušili úplně. Myslím, že to, co udělal Haas, je dobré pro něj, ale nevím, zda je to cesta, kterou by měla F1 jít.“

Postup Haasu se totiž blíží tomu, o čem se v posledních letech diskutuje a co se nazývá „zákaznický vůz“.

„Je to naprosto legální, ale opravdu je to něco, co v F1 chceme? Nejsem si jistý,“ pokračuje Symonds.

Haas v podstatě kupuje v Maranellu vše, co podle pravidel koupit může. Podle Symondse je sice dobré, že některé díly mohou týmy prodávat ostatním – zejména takové, které stojí hodně, ale nemají velký vliv na výkon, ale nemělo by se v tomto ohledu zacházet moc daleko.

„Dal bych přednost F1, která klade větší důraz na konstruktéry.“ 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Ricciardo k Ferrari? Má smlouvu, říká Horner

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10