Symonds odhaluje skrytou výhodu reverzního roštu

Symonds odhaluje skrytou výhodu reverzního roštu

Bernie Ecclestone prosazuje reverzní rošt. Technický šéf Williamsu odhalil jednu jeho možnou výhodu.

Eliminační formát kvalifikace už sice skončil v propadlišti dějin, ale diskuse o jiném formátu závodního víkendu má pokračovat. Je ovšem otázkou, zda se týmy na něčem dokáží dohodnout.

Bernie Ecclestone dlouhodobě prosazuje nějakou formu reverzního roštu. Cíl je jednoduchý: nejsilnější týmy by startovaly z nižších pozic. Jezdci by se museli prokousávat startovním polem a závod by byl zajímavější.

Symonds odhalil ještě jeden důsledek. V posledních letech jsme mohli vidět, že v F1 byl dominantní tým – Red Bull a později Mercedes. Jeho jezdec nebo jezdci si na čele po startu z pole position pohodlně budovali mnohdy i desítky sekund velký náskok. Když se ale nezadařilo a byli hlouběji v poli, kvůli nastavení i jinak postavené aerodynamice už tak dominantní nebyli.

Reverzní rošt by si vynutil konstrukci odlišných vozů. Celkově by to pak mohlo zlepšit předjíždění.

„Pomohlo by to,“ řekl Symonds pro Sky Sports. „Jediné, co potřebujete, je motivace. V celém motorsportu je motivací snaha postavit vůz na pole position a být ve vedení v každém kole závodu. Takový je cíl návrhu. Nemusíte se příliš starat o jízdu v turbulentním vzduchu.“

„Pokud bychom řekli: ’bez ohledu na to, jak dobré je vaše auto, pojedete s ním v turbulentním vzduchu, protože ho dáme do středu pole,’ tak bude nakonec nejlepší vůz takový, který je rychlý na čistém vzduchu, ale funguje dobře také v turbulentním vzduchu.“

Symonds ale také dodává, že by výsledkem nakonec možná nemuselo být lepší předjíždění. „Bohužel, jsme závodníci, takže bychom pravděpodobně také pracovali na tom, abychom zničili aerodynamiku vozu za námi!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud