Symonds: Nové vozy vypadají skvěle, ošklivým nosům je konec

Pravidla posledních sezón formule 1 přinášela občas nevzhledné monoposty. Fanoušci mají v živé paměti protáhlé špičky nosů, nebo nos vozu se schodem z posledních sezón. Tomu je nyní však s příchodem nových pravidel konec.

Bývalý technický šéf Williamsu Pat Symonds, který se podílel na vytváření pravidel formule 1 pro sezónu 2017, věří, že vozy budou nyní na pohled atraktivní, což byl jeden z požadavků týmů.

„Myslím, že vozy vypadají skvěle,“ řekl Symonds pro Motorsport.com. „Předtím jsem měl skutečné obavy, že budou vypadat dost retro, ale není tomu tak. Vypadají docela dobře.“

Ocon: Letošní vozy budou skvěle, ale náročné na předjíždění

Ocon: Letošní vozy budou skvěle, ale náročné na předjíždění

„Je to tak, že některé oblasti bychom mohli více zpřísnit a nastavit tak, abychom zlepšili estetickou stránku vozu. Není to ale jako schodovité nosy, co jsme měli v roce 2012 nebo v té době.“

Nová podoba monopostů formule 1 se líbí také šéfovi Mercedesu Totu Wolffovi.

„Jsem velmi zvědavý na to, jaká nová auta budou, jelikož očekáváme, že budou mnohem rychlejší,“ řekl Wolff. „Vypadají spektakulárně a pro jezdce to bude fyzicky mnohem náročnější.“

„Takové změny pravidel s sebou ale přinášejí příležitosti i rizika. Stanovili jsme si agresivní cíle týkající se toho, kam by se nové vozy měly dostat. To platí i o motorech. Naplno pracujeme na dosažení těchto cílů, jsou ty cíle ale dostatečně nebo začnou ostatní týmy v lepší formě než my? To nevíme.“

Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

„Ať už se ale plánují změny pravidel nebo ne, toto je vždy období, kdy jsme všichni velmi skeptičtí a ptáme se sami sebe, jestli jsme odvedli dostatečnou práci.“

Symonds přitom věří, že nová pravidla by mohla změnit rozložení sil ve startovním poli.

„Z pohledu závodění si myslím, že musíme s posouzením ještě počkat, věřím ale, že to má velmi dobrou šanci na změnu současného stavu a myslím, že to je docela dobré, zkrátka nás čeká restart. Dá se pochopit, proč neměl Mercedes takový zájem na změnách.“

Fotogalerie: Nosy v sezóně 2014

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason, Clive Rose, Christopher Lee, Dan Istitene, Alex Grimm

Další článek: Pokud letos nebude Renault ve středu pole, nemá se na co vymlouvat

18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...
10:55 | Testy F3 online: odkaz

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10