Symonds a Boullier o novém formátu kvalifikace

Týmy se dohodly na novém formátu kvalifikace, který vstoupí v platnost už v letošním roce – pokud si to ještě nerozmyslí a schválí to Světová rada motorsportu.
Symonds a Boullier o novém formátu kvalifikace

Vyřazovací formát bude založen na tom, že v každé části kvalifikace po určité době každých 90 sekund vypadne jeden jezdec.

Týmy se dohodly na změně formátu kvalifikace

Týmy se dohodly na změně formátu kvalifikace

„Bude to docela těžké,“ řekl pro Motorsport.com Pat Symonds. „Určitě bude potřeba nad tím více přemýšlet. Nemyslím, že to zlepší samotnou kvalifikaci. Dokonce si myslím, že je tu nebezpečí, že kvalifikace nemusí být tak vzrušující. Nemusí přijít postupný nárůst napětí. Ale má to dobrou šanci zlepšit závod.“  

„Myslím, že každý bude dělat chyby a to zejména na počátku. To znamená, že tam budou okamžiky, kdy vozy budou mimo pozici. Uvidíme některé z rychlých vozů více vzadu a všichni víme, že nám to v minulosti připravilo některé skvělé závody.“

Symonds také zmiňuje jeden problém. Letos mají týmy větší volnost při výběru pneumatik. Na první závodní víkendy už přitom své volby nahlásili.

„Jsem si jistý, že to budeme analyzovat. Pokud bychom to věděli, vybrali bychom je jinak, ale faktem je, že jsme všichni na jedné lodi, takže si nemyslím, že to bude problém.“

„V příštích několika týdnech musíme udělat spoustu práce a to nejen my. FOM musí předělat software, který zpracovává časomíru a podobné věci.“

Boullier: není to velká změna

„Nemyslím, že je to tak velká změna formátu kvalifikace, jen bude více nepředvídatelná,“ uvedl Eric Boullier pro Autosport. 

„Pokud udělá jezdec chybu, ihned za to zaplatí, protože pokud nezajedete kolo v pravý čas, jste venku, ať jste kdokoliv.“  

Podle šéfa McLarenu bude tlak nejen na jezdce ale i na týmy. Zejména v oblasti pneumatik. „Pokud má váš vůz problém s degradací pneumatik, pak můžete být nejrychlejší sedm minut, ale na konci relace až třetí nejrychlejší a přijít o pole position.“

ANKETA: Líbí se vám návrh nového formátu kvalifikace?

ANKETA: Líbí se vám návrh nového formátu kvalifikace?

Foto: Getty  Images / Charles Coates

Další článek: Ochranný oblouk nakonec může být dost nepěkný

16:35 | Buemi je nyní oficiálním rezervním jezdcem Red Bullu a AlphaTauri. Sergio Sette Camara bude závodit v japonské super formuli.
16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10