Světová rada motorsportu FIA dnes zasedala v Istanbulu a odsouhlasila několik důležitých změn pro formuli 1.
Většina úprav pravidel byla veřejnosti odhalena ještě před dnešním hlasováním.
Technická pravidla 2013
- Budou zavedeny náročnější testy ohebnosti předních křídel.
- Menších změn se dočká přední ochranná struktura pro převrácení vozu.
- Minimální hmotnost vozu bude navýšena, aby byla kompenzována vyšší hmotnost pneumatik 2013.
- Už nebude možné zastavit v kvalifikaci na trati s odvoláním na vyšší moc. FIA určí, kolik paliva by vůz spotřeboval cestou do boxů, a připočítá to k povinnému zbytku jednoho litru, který musí v nádrži zůstat.
- Šasi budou vystaveny náročnějšímu testování statickou zátěží.
Sportovní pravidla 2013
- Z bezpečnostních důvodů bude možné používat DRS v trénincích a kvalifikaci jen na místech určených pro závod.
- Zákaz noční práce členů týmu bude pro čtvrteční noc rozšířen z šesti na osm hodin. Za sezónu bude každý tým smět porušit pravidlo zákazu noční práce beztrestně jen dvakrát.
Kalendář 2013
Světová rada odhlasovala přesun GP Německa na 7. července a dodala, že 21. července rezervovala pro další evropský závod, který musí ještě schválit příslušné národní orgány. Mělo by se jednat o Turecko.
Technická pravidla 2014
FIA se také věnovala novým pohonným jednotkám, které přijdou do formule 1 za dva roky. Odsouhlasila odklad povinnosti jezdit v boxové uličce jen na elektřinu, monoposty tak budou muset činit až od roku 2017. Další změny se týkají omezení některých technologií u pohonů, aby se omezily náklady. Naopak změny karoserie, které měly snížit přítlak, byly navráceny ke specifikaci 2012. A dojde k dalšímu navýšení minimální hmotnosti vozů, aby byla kompenzována vyšší hmotnost motorů.