Světová rada schválila návrat k testům, trestné body a další novinky

Světová rada motorsportu FIA odhlasovala na svém dnešním zasedání několik důležitých změn pravidel F1 pro příští sezónu.
Světová rada schválila návrat k testům, trestné body a další novinky

FIA uvedla, že je blízko k podpisu nové Concordské dohody, a představila schválené změny pravidel 2014.

Systém trestných bodů
Od příštího roku budou všichni jezdci dostávat za své prohřešky trestné body. Pokud jich někdo nasbírá za posledních 12 měsíců 12, dostane zákaz startu v následujícím závodě. Za každé porušení pravidel bude FIA udělovat jeden až tři body v závislosti na závažnosti.

Vracení pozic
FIA určila, jak přesně budou jezdci vracet výhodu získanou vyjetím mimo trať.

Snižování nákladů ve vývoji
Dojde k "významnému" snížení hodin pro práci v aerodynamickém tunelu a s CFD.

Testy
Světová rada potvrdila návrat sezónního testování. Uskuteční se čtyři dvoudenní testy na evropských okruzích v úterý a ve středu po závodě. Zároveň dochází ke zrušení propagačních jízd a testu mladých talentů. Předsezónní testování začne už v lednu.

Pneumatiky navíc
Každý jezdec dostane dodatečnou sadu pneumatik pro použití v první půlhodině prvního tréninku. Má to být motivace k většímu jezdění.

Motory
Každý jezdec bude smět použít za celou sezónu jen pět motorů. Za použití každého motoru nad tento limit bude jezdec muset odstartovat do závodu z boxové uličky. Při výměně jen některých dílů nad stanovený limit pěti motorů, jako je turbodmychadlo, motorgenerátor nebo baterie, ztratí jezdec 10 míst na startovním roštu.

Každý výrobce smí pro každou sezónu homologovat jen jeden motor. To znamená, že všichni zákazníci daného výrobce dostanou stejný motor, výrobce nesmí mezi svými klienty dělat rozdíly a dávat jim různé pohonné jednotky.

Převodovky
Převodovka bude muset vydržet šest místo dosavadních pěti závodních víkendů.

Palivo
FIA zopakovala, že každý vůz smí za závod spotřebovat jen 100 kilogramů paliva. Letos se spotřeba pohybuje kolem 140 až 150 kg.

Maximální rychlost v boxech
Dochází ke sjednocení rychlostního limitu na 80 km/h po celý závodní víkend, kromě Melbourne, Monaka a Singapuru, tam bude po celý víkend 60 km/h. Doposud se rozlišovalo mezi tréninky, kvalifikacemi a závody.

Nosy vozů
Technická pravidla byla upravena tak, aby donutila týmy postavit skutečně nízké nosy bez schodů.

Minimální hmotnost vozů
Protože pohonné jednotky budou zřejmě těžší, než se očekávalo, povinná minimální hmotnost vozů byla navýšena o 5 kg. Také se mění pravidlo o rozložení hmotnosti.

Brzdy
Je povolena elektronická kontrola zadního brzdového okruhu, aby bylo zajištěno konzistentní brzdění při současné rekuperaci energie.

Bezpečnost
Dojde k nasazení nových nárazových struktur na boku vozu a ke zpřísnění zátěžových testů boční ochrany hlavy jezdce na kokpitu.

Další článek: V druhém tréninku byl v Silverstonu nejrychlejší Rosberg

18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
10:55 | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.
2. srpna | V úterý a ve středu pokračují testy 18palcových pneumatik. Jezdit budou Mercedes, Ferrari a McLaren. Mercedes nasadí do testu Russella... že by příprava na rok 2022?