Světová rada projednala incidenty z Japonska a schválila změny pravidel | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Světová rada projednala incidenty z Japonska a schválila změny pravidel

Zasedla světová rada motorsportu. Schválila drobné úpravy pravidel.

Světová rada motorsportu schválila změny technických pravidel pro rok 2023. Zrcátka budou větší pro lepší viditelnost „mrtvého úhlu“. Změní se také ochranný oblouk (reakce na nehodu Čoua v Silverstonu).

FIA také řešila Japonsko, ale nebyla konkrétní. Nejspíše šlo o jeřáb na trati, ale také se mohlo diskutovat o udělení plného počtu bodů, ačkoliv se odjela jen asi polovina závodu – což bylo ovšem v souladu s pravidly.

„Jak bylo uvedeno bezprostředně po závodě, FIA provedla důkladnou analýzu incidentů, ke kterým došlo při Velké ceně Japonska v Suzuce. Byly zjištěny procedurální problémy, které budou v krátkodobém a střednědobém horizontu napraveny. Zjištění budou zveřejněna v nejbližších dnech,“ uvedla FIA.

FIA také nepřímo potvrdila, že se Porsche nadále snaží vstoupit do F1.

„V srpnu ve Spa-Francorchamps Audi oznámilo, že se od roku 2026 připojí k mistrovství světa FIA formule 1 jako výrobce pohonných jednotek. Toto oznámení bylo potvrzením tvrdé práce všech zúčastněných stran na vývoji těchto předpisů. Rovněž jsme zaznamenali, že Porsche stále jedná s týmy formule 1.“

Jednodušší penalizace

FIA také zjednodušila penalizace za překročení povoleného počtu komponent pohonné jednotky. 

V článku 42.2 nových pravidel je uvedeno:

a) Klasifikovaným jezdcům, kteří obdrželi 15 nebo méně kumulativních trestů na startovním roštu, bude přidělena dočasná pozice na startovním roštu rovnající se jejich pozice z kvalifikace plus součtu jejich trestů na startovním roštu. Pokud dva nebo více jezdců sdílí dočasnou pozici na startovním roštu, bude jejich relativní pořadí určeno podle jejich kvalifikační pozice, přičemž nejpomalejší jezdec si ponechá svou přidělenou dočasnou pozici na startovním roštu a ostatní jezdci dostanou dočasné pozice na startovním roštu bezprostředně před nim.

b) Po přidělení dočasných pozic na roštu potrestaným jezdcům podle bodu a) bude nepotrestaným klasifikovaným jezdcům přidělena jakákoli neobsazená pozice na roštu v pořadí podle jejich kvalifikační pozice.

c) Po přidělení pozic na roštu netrestaným klasifikovaným jezdcům budou potrestaní jezdci s dočasnou pozicí na roštu podle bodu a) posunuti nahoru, aby obsadili jakoukoli neobsazenou pozici na roštu.

d) Klasifikovaní jezdci, kteří nasbírali více než 15 kumulativních penalizací za umístění na startovním roštu, nebo kteří byli penalizováni startem ze zadní části startovního roštu, budou startovat za kterýmkoli jiným klasifikovaným jezdcem. Jejich relativní pozice bude určena podle jejich pozice v klasifikaci.

e) Neklasifikovaným jezdcům, kterým stewardi povolili účast, budou přiděleny startovní pozice za všemi klasifikovanými jezdci. Jejich relativní pozice bude určena v souladu s čl. 39.3 (b).

Doporučujeme

Články odjinud