Světová rada motorsportu změnila pravidla

Světová rada motorsportu FIA změnila na svém zasedání v Mnichově řadu pravidel.
Světová rada motorsportu změnila pravidla

Od příštího roku se změní několik věcí. Mezi klíčové patří tyto:

Aerodynamika

  • Pilot bude mít k dispozici jen 4 motory na sezónu. Pokud by však počet závodů překročil 20, bude mít jezdec k dispozici 5 motorů.
  • Pokud někdo vymění kompletně celou pohonnou jednotku, bude startovat z konce roštu a nikoliv z boxů.
  • Čas, který mohou týmy využít v aerodynamickém tunelu, bude snížen z 80 na 65 hodin týdně. Foukat se ale bude maximálně 25 hodin týdně oproti 30 hodinám.
  • Počítačová simulace proudění kapalin (CFD): týmy budou moci využít 25 teraFLOPS (původně 30) týdně.
  • Týmy mohou použít jen jeden aerodynamický tunel.

Testování

  • Uskuteční se trojce čtyřdenních předsezónních testů v Evropě. V roce 2016 bude tento počet snížen na dva čtyřdenní testy.
  • V průběhu sezóny se uskuteční dvojice dvoudenních testů. Dva dny musejí být věnovány mladým jezdcům.

Závodní víkend

  • Zákaz práce na voze v pátek v noci bude zvýšen z 6 na 7 hodin a v roce 2016 na 8 hodin.
  • Po zajetí safety caru proběhne pevný start. Výjimka bude v případě, že safety car vyjel na trať v prvních dvou kolech (nebo v prvních dvou kolech po restartu) nebo v posledních pěti kolech závodu.
  • Zákaz předehřívání pneumatiky byl zrušen. 

Technická pravidla

Schváleny byly i drobné úpravy technických pravidel. Nejdůležitější je zřejmě změna, která má znemožnit nasazení letošní podoby nosů (snad kromě Ferrari, které se letos blíží pravidlům pro příští rok). Letošní nechutnosti tak příští rok už neuvidíme.

Brzdové kotouče se pak budou muset otáčet stejnou rychlostí jako kola. Ne, že by se do teď točily jinou rychlostí, ale některé týmy hodlaly touto cestou jít kvůli určitým aerodynamických efektům.  

Kromě toho bude také povinné dvojité jištění kol. Poslední zajímavou novinku najdeme na kluzné desce. Ta bude od příštího roku vybavena titanovým pásem, který má vytvářet jiskry a zlepšit tak show. V Rakousku to testovali Räikkönen a Rosberg. 

Diskuze (67) Další článek: Räikkönen nemůže najít ideální nastavení
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10