Světová rada motorsportu změnila pravidla

Světová rada motorsportu FIA změnila na svém zasedání v Mnichově řadu pravidel.
Světová rada motorsportu změnila pravidla

Od příštího roku se změní několik věcí. Mezi klíčové patří tyto:

Aerodynamika

  • Pilot bude mít k dispozici jen 4 motory na sezónu. Pokud by však počet závodů překročil 20, bude mít jezdec k dispozici 5 motorů.
  • Pokud někdo vymění kompletně celou pohonnou jednotku, bude startovat z konce roštu a nikoliv z boxů.
  • Čas, který mohou týmy využít v aerodynamickém tunelu, bude snížen z 80 na 65 hodin týdně. Foukat se ale bude maximálně 25 hodin týdně oproti 30 hodinám.
  • Počítačová simulace proudění kapalin (CFD): týmy budou moci využít 25 teraFLOPS (původně 30) týdně.
  • Týmy mohou použít jen jeden aerodynamický tunel.

Testování

  • Uskuteční se trojce čtyřdenních předsezónních testů v Evropě. V roce 2016 bude tento počet snížen na dva čtyřdenní testy.
  • V průběhu sezóny se uskuteční dvojice dvoudenních testů. Dva dny musejí být věnovány mladým jezdcům.

Závodní víkend

  • Zákaz práce na voze v pátek v noci bude zvýšen z 6 na 7 hodin a v roce 2016 na 8 hodin.
  • Po zajetí safety caru proběhne pevný start. Výjimka bude v případě, že safety car vyjel na trať v prvních dvou kolech (nebo v prvních dvou kolech po restartu) nebo v posledních pěti kolech závodu.
  • Zákaz předehřívání pneumatiky byl zrušen. 

Technická pravidla

Schváleny byly i drobné úpravy technických pravidel. Nejdůležitější je zřejmě změna, která má znemožnit nasazení letošní podoby nosů (snad kromě Ferrari, které se letos blíží pravidlům pro příští rok). Letošní nechutnosti tak příští rok už neuvidíme.

Brzdové kotouče se pak budou muset otáčet stejnou rychlostí jako kola. Ne, že by se do teď točily jinou rychlostí, ale některé týmy hodlaly touto cestou jít kvůli určitým aerodynamických efektům.  

Kromě toho bude také povinné dvojité jištění kol. Poslední zajímavou novinku najdeme na kluzné desce. Ta bude od příštího roku vybavena titanovým pásem, který má vytvářet jiskry a zlepšit tak show. V Rakousku to testovali Räikkönen a Rosberg. 

Diskuze (67) Další článek: Räikkönen nemůže najít ideální nastavení
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole