Světová rada motorsportu schválila řadu úprav pravidel

Světová rada motorsportu schválila řadu úprav pravidel, které souvisí zejména se současnou krizí a mají umožnit restart sezóny u úsporu nákladů v letošním a příštím roce.
Světová rada motorsportu schválila řadu úprav pravidel

Změny technických pravidel:

  • Zmrazení velkého seznamu komponent v letech 2020 až 2021. Seznam zahrnuje šasi, převodovku, řadu mechanických součástí a nárazové struktury. Byl navržen systém žetonů, který umožňuje velmi omezený počet úprav.
  • Omezení upgradů pohonných jednotek v roce 2020.
  • Pro rok 2021 změny a zjednodušení v oblasti podlahy před zadními pneumatikami, aby se zmírnil nárůst přítlaku mezi lety 2020 a 2021 (mělo by to být kvůli tomu, že pneumatiky zůstanou stejné a nemusely by zvládnout nárůst přítlaku).
  • Pro rok 2021 se minimální hmotnost zvýší na 749 kg (dnes 746 kg).

Změny sportovních pravidel

  • Ustanovení pro „uzavřené“ (bez diváků) a „otevřené“ závody s příslušnou regulační strukturu (personál v paddocku apod.).
  • Úpravy, které se týkají pneumatik – testování pneumatik by bylo možné například v trénincích, pokud by bylo nutné schválit novou specifikaci pneumatik. 

Omezení vývoje v aerodynamickém tunelu a na testovacích stolicích

Už dnes je čas strávený v aerodynamickém tunelu omezený. Nově to ale bude také závislé od pořadí v Poháru konstruktérů. Pravidla stanoví referenční množství času. Vítěz šampionátu bude moci v aerodynamickém tunelu strávit příští rok 90 % referenčního času. Každý další tým pak o 2,5 % více, takže poslední tým dostane 112,5 % času.

Příští rok se budou vyvíjet vozy podle nových technických pravidel, takže tento „aerodynamický balast“ bude mírnější, ale už od roku 2022 dostanou šampioni předešlé sezóny jen 70 % referenčního času a každý další tým o 5 % více. Poslední tým v Poháru konstruktérů tak dostane 115 %. Všechny nové týmy dostanou stejný čas jako tým, který skončí poslední.

Rozpočtová pravidla 2021

Snížení úrovně rozpočtového stropu na 145 milionů dolarů pro rok 2021, 140 milionů dolarů pro rok 2022 a 135 milionů dolarů pro roky 2023 až 2025.

Některé náklady se do rozpočtového stropu nezapočítávají. K tomu se ještě dostaneme později v samostatném článku.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Vergne nechápe vyhození Abta z Audi

19:47 | Za uplynulých 7 dní provedla F1 celkem 4 566 testů na COVID-19. Všechny negativní.
14:51 | Roman Staněk v kvalifikaci F3 na 18. místě. Pole position bere Frederik Vesti.
13:32 | Auto Motor und Sport spekuluje, že letos ještě uvidíme Portimao, Hockenheim a Imolu...
13:15 | Lando Norris musí na kobereček. Předjížděl v tréninku pod žlutými vlajkami.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink Verstappen (1:03.660)
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10