Na středečním zasedání přijala Světová rada motorsportu několik usnesení, která mají okamžité dopady například na výjezdy Safety caru, ale měnila také pravidla pro sezónu 2011.
Licence pro členy týmů
Aby FIA zabránila opakování problémů s Flaviem Briatorem, předložila Komisi formule 1 návrh na zavedení licencí pro členy týmů, aby jim je v případě potřeby mohla odebrat, a trestat je tak za prohřešky. Platit by tento systém mohl začít ve formuli 1 od příštího roku a později by byl implementován i v dalších šampionátech.
Safety car
Po zajetí Safety caru do boxů se s okamžitou platností smí předjíždět až za první čárou Safety caru. Pokud Safety car zajede do boxů v posledním kole závodu, nesmí se předjíždět až do cíle. FIA tak vyřešila problém, který nastal po předjetí Fernanda Alonsa Michaelem Schumacherem v Monaku.
Obecná bezpečnost
Ředitel závodu stanoví pro každý okruh maximální čas, který jsou jezdci povinní dodržet při zaváděcích a jiných pomalých kolech. Každý případ porušení budou řešit stewardi.
Kvalifikace v roce 2011
V příští sezóně se vrací v platnost pravidlo 107 procent. Kdo nezajede své nejlepší kvalifikační kolo do 107 procent hodnoty nejlepšího času z první části kvalifikace, nebude smět na startovní rošt daného závodu. V určitých výjimečných případech, jako je zajetí dostatečně rychlého kola v tréninku, FIA může start povolit.
Pohyblivé aerodynamické díly
FIA schválila používání pohyblivých částí karoserie, používat je jezdci budou smět jen pro předjíždění na předem určených místech okruhu, nejdříve ve třetím kole závodu. Podmínkou je, aby vůz před nimi byl vzdálen méně než jednu sekundu (FIA si vyhradila právo tuto hodnotu změnit), dřívější použití neumožní elektronika. Jedná se o nastavitelná zadní křídla, psali jsme zde. Systém se deaktivuje ve chvíli, kdy jezdec sešlápne brzdový pedál.
Všechny ostatní systémy, které mají za cíl měnit aerodynamické vlastnosti vozu, budou zakázány.
Hmotnost
Minimální hmotnost vozu byla pro rok 2011 navýšena na 640 kg ve snaze ještě více usnadnit integraci KERS.
Palivo
"S okamžitou platností, pokud bude po jízdách vyžadován od vozu vzorek paliva, daný vůz musí nejdříve dojet díky vlastnímu pohonu zpět do boxů," uvedla FIA. Reaguje tak na Hamiltonovo zastavení na trati po kanadské kvalifikaci a chce zabránit tomu, aby vozy vyjížděly na trať s nedostatečným množstvím paliva.