Ve formuli 1 budou muset mít jezdci nový standard helem. Následovat budou i další série.
Helmy pro jezdce vyrábí soukromé firmy (Stilo, Bell Racing, Schuberth nebo Arai), které ale budou muset od příští sezóny dodržovat nový standard s pěkným názvem FIA 8860-2018.
Nové přilby nabízejí řadu bezpečnostních výhod, včetně pokročilé balistické ochrany, zvýšení absorpce energie a rozšířené oblasti ochrany jezdců.
Asi nejviditelnější změna nastane v oblasti hledí. Horní část otvoru bude nižší o 10 mm.
Při výrobě helmy budou využity pokročilé kompozitní materiály, které zajistí, že helma bude nejen pevná, ale také odolná proti proniknutí cizích těles.
Změny se týkají také rozšíření ochrany na bocích, které jsou kompatibilní s nejnovějšími opěrkami hlavy.
Helmy musí projít předepsanými testy. Mezi ně patří standardní náraz při rychlosti 9,5 m/s, kdy špičková deakcelerace v oblasti hlavy nesmí překročit 275 G.
Testuje se také náraz nečistot do helmy a to například vystřelením 225 gramového projektilu rychlostí 250 km/h, kdy deakcelerace opět nesmí překročit 275 G.
Na hledí se pak vystřelí ze vzduchové pušky 1,2 g kulička, která pochopitelně nesmí proniknout.
Pravděpodobnost, že se dnes jezdec ocitne v plamenech, je sice velmi malá, ale míru rizika trochu zvýšila svatozář. Overal, rukavice i helma musí vydržet předepsané teploty. U helmy je to 790 stupňů Celsia a platí, že se musí samovolně uhasit, jakmile je plamen odstraněn.