Svatozář nestačí, FIA zavádí nový standard helem

Ve formuli 1 budou muset mít jezdci nový standard helem. Následovat budou i další série.
Svatozář nestačí, FIA zavádí nový standard helem

Helmy pro jezdce vyrábí soukromé firmy (Stilo, Bell Racing, Schuberth nebo Arai), které ale budou muset od příští sezóny dodržovat nový standard s pěkným názvem FIA 8860-2018. 

Nové přilby nabízejí řadu bezpečnostních výhod, včetně pokročilé balistické ochrany, zvýšení absorpce energie a rozšířené oblasti ochrany jezdců. 

Asi nejviditelnější změna nastane v oblasti hledí. Horní část otvoru bude nižší o 10 mm. 

Při výrobě helmy budou využity pokročilé kompozitní materiály, které zajistí, že helma bude nejen pevná, ale také odolná proti proniknutí cizích těles.

Změny se týkají také rozšíření ochrany na bocích, které jsou kompatibilní s nejnovějšími opěrkami hlavy.

Helmy musí projít předepsanými testy. Mezi ně patří standardní náraz při rychlosti 9,5 m/s, kdy špičková deakcelerace v oblasti hlavy nesmí překročit 275 G.

Testuje se také náraz nečistot do helmy a to například vystřelením 225 gramového projektilu rychlostí 250 km/h, kdy deakcelerace opět nesmí překročit 275 G.

Na hledí se pak vystřelí ze vzduchové pušky 1,2 g kulička, která pochopitelně nesmí proniknout. 

Video: Nehasit! Hořím dobrovolně! Aneb jezdec v plamenech

Video: Nehasit! Hořím dobrovolně! Aneb jezdec v plamenech

Pravděpodobnost, že se dnes jezdec ocitne v plamenech, je sice velmi malá, ale míru rizika trochu zvýšila svatozář. Overal, rukavice i helma musí vydržet předepsané teploty. U helmy je to 790 stupňů Celsia a platí, že se musí samovolně uhasit, jakmile je plamen odstraněn. 

Další článek: V Kodani by se mohlo závodit už v roce 2020. Musí se ale vyřešit boxy

10:43 | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005
11. října | Podle nejnovějších modelů dosáhne v sobotu v Suzuce vítr 100 km/h a spadne 80 až 130 mm srážek.

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas