Svatozář byla výzva, přiznal Lowe. Massovi by nepomohla

Svatozář byla výzva, přiznal Lowe. Massovi by nepomohla

Paddy Lowe je dalším z technických šéfů, který přiznal, že integrovat svatozář do šasi nebylo vůbec jednoduché.

„V zákulisí jsem byl velkým příznivcem zlepšení v této oblasti,“ řekl Lowe na prezentaci vozu Williamsu.

„Pro jezdce ve formuli 1 je to největší riziko. Zvláštně u naší sestavy mladých jezdců si myslím, že jejich bezpečnost je velmi důležitá.“

Lowe si myslí, že svatozář je kontroverzní, ale od druhého závodu si toho už nikdo všímat nebude.

Svatozář má chránit jezdce spíše před velkými než menšími objekty. Lowe připustil, že u nehody Massy v kvalifikaci na GP Maďarska 2009 by svatozář nezafungovala. 

„Mějte na paměti, že toto zařízení není určené pro malé úlomky, jako byla pružina, která před pár lety zasáhla Felipeho. Tohle bylo zavedeno k ochraně před celými auty nebo možná koly, které by se mohly dostat nad jezdcovu hlavu. Z tohoto důvodu to musí vydržet neuvěřitelně vysoké zatížení. Už zde bylo vyjádření, že by to uneslo i londýnský autobus.“

„Byla to velká technická výzva. Mnoho lidí mluví o aerodynamickém efektu, což je ale ve skutečnosti zanedbatelné. Okolo svatozáře jsme umístili určité doplňky, abychom se pokusili zmírnit aerodynamické ztráty, ale ty nepředstavují nic zásadního.“ 

„Největším problémem byla integrace svatozáře do šasi. Musí to vydržet neuvěřitelně vysoké zatížení.“

Doporučujeme

Články odjinud