Svatozář byla výzva, přiznal Lowe. Massovi by nepomohla

Paddy Lowe je dalším z technických šéfů, který přiznal, že integrovat svatozář do šasi nebylo vůbec jednoduché.
Svatozář byla výzva, přiznal Lowe. Massovi by nepomohla

„V zákulisí jsem byl velkým příznivcem zlepšení v této oblasti,“ řekl Lowe na prezentaci vozu Williamsu.

„Pro jezdce ve formuli 1 je to největší riziko. Zvláštně u naší sestavy mladých jezdců si myslím, že jejich bezpečnost je velmi důležitá.“

Lowe si myslí, že svatozář je kontroverzní, ale od druhého závodu si toho už nikdo všímat nebude.

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Technika F1 v roce 2018: svatozář

Svatozář má chránit jezdce spíše před velkými než menšími objekty. Lowe připustil, že u nehody Massy v kvalifikaci na GP Maďarska 2009 by svatozář nezafungovala. 

„Mějte na paměti, že toto zařízení není určené pro malé úlomky, jako byla pružina, která před pár lety zasáhla Felipeho. Tohle bylo zavedeno k ochraně před celými auty nebo možná koly, které by se mohly dostat nad jezdcovu hlavu. Z tohoto důvodu to musí vydržet neuvěřitelně vysoké zatížení. Už zde bylo vyjádření, že by to uneslo i londýnský autobus.“

„Byla to velká technická výzva. Mnoho lidí mluví o aerodynamickém efektu, což je ale ve skutečnosti zanedbatelné. Okolo svatozáře jsme umístili určité doplňky, abychom se pokusili zmírnit aerodynamické ztráty, ale ty nepředstavují nic zásadního.“ 

„Největším problémem byla integrace svatozáře do šasi. Musí to vydržet neuvěřitelně vysoké zatížení.“

Testy svatozáře byly velmi náročné, říká McLaren

Testy svatozáře byly velmi náročné, říká McLaren

Diskuze (11) Další článek: McLaren očekává příchod dalších sponzorů
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10