Svatozář by mohla v určitých zatáčkách způsobit jezdcům problémy

Systém ochrany hlavy zvaný svatozář schytal kritiku od pilota týmu Haas Kevina Magnussena. Podle něj je na vozech formule 1 stále otravný, ošklivý, nepraktický, rozptylující a v zatáčkách jako Eau Rouge by mohl způsobovat velké problémy.
Svatozář by mohla v určitých zatáčkách způsobit jezdcům problémy

Během první série letošních předsezónních testů formule 1 testovaly týmy s vozy vybavenými systémem ochrany hlavy tzv. svatozáře, který je od letošní sezóny povinný. A zatímco některým tento kontroverzní systém již tolik nevadí, Magnussen má proti němu stále výhrady.

„Je to velmi otravné. Ošklivé. Je těžké nastoupit do vozu, vystoupit z vozu, je náročné nasadit a vyndat volant, nepraktické a otravné,“ řekl Magnussen.

Piloti podle Magnussena i přes systém svatozář uvidí na startovní světla, v některých zatáčkách by však mohl systém působit rušivě.

„Jakmile se dostanete do zatáčky, tak je to v pohodě, protože se díváte do stran nalevo nebo napravo od sloupku uprostřed, takže není problém vizuálně vidět zatáčku. Vaše oko to ale rozptýlí v momentu, kdy změníte směr, jako třeba v šikanách a musíte svým zrakem přejet přes sloupek. Je to trochu rušivé, ale není to žádný problém.“

Svatozář může jezdcům při slabém dešti komplikovat život

Svatozář může jezdcům při slabém dešti komplikovat život

Problém by podle Magnussena mohl nastat, pokud by v zatáčkách, které jsou přes horizont, jako například Eau Rouge na belgickém okruhu Spa-Francorchamps, spolu bojovali dva jezdci.

„Když někoho budete stíhat v Eau Rouge, tak pokud zrovna budete uprostřed zatáčky, nebudete schopni vidět, jestli neudělal na vrcholu chybu a neroztočil se. Nevíte, jestli není ve zdi. Myslím, že stejné to bude v první zatáčce v Austinu, kde je velké převýšení, ale uvidíme.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Jako bych ještě nezačal testovat, říká po první sérii testů Sainz Jr.
14:12 | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10