Svatozář by mohla v určitých zatáčkách způsobit jezdcům problémy

Systém ochrany hlavy zvaný svatozář schytal kritiku od pilota týmu Haas Kevina Magnussena. Podle něj je na vozech formule 1 stále otravný, ošklivý, nepraktický, rozptylující a v zatáčkách jako Eau Rouge by mohl způsobovat velké problémy.
Svatozář by mohla v určitých zatáčkách způsobit jezdcům problémy

Během první série letošních předsezónních testů formule 1 testovaly týmy s vozy vybavenými systémem ochrany hlavy tzv. svatozáře, který je od letošní sezóny povinný. A zatímco některým tento kontroverzní systém již tolik nevadí, Magnussen má proti němu stále výhrady.

„Je to velmi otravné. Ošklivé. Je těžké nastoupit do vozu, vystoupit z vozu, je náročné nasadit a vyndat volant, nepraktické a otravné,“ řekl Magnussen.

Piloti podle Magnussena i přes systém svatozář uvidí na startovní světla, v některých zatáčkách by však mohl systém působit rušivě.

„Jakmile se dostanete do zatáčky, tak je to v pohodě, protože se díváte do stran nalevo nebo napravo od sloupku uprostřed, takže není problém vizuálně vidět zatáčku. Vaše oko to ale rozptýlí v momentu, kdy změníte směr, jako třeba v šikanách a musíte svým zrakem přejet přes sloupek. Je to trochu rušivé, ale není to žádný problém.“

Svatozář může jezdcům při slabém dešti komplikovat život

Svatozář může jezdcům při slabém dešti komplikovat život

Problém by podle Magnussena mohl nastat, pokud by v zatáčkách, které jsou přes horizont, jako například Eau Rouge na belgickém okruhu Spa-Francorchamps, spolu bojovali dva jezdci.

„Když někoho budete stíhat v Eau Rouge, tak pokud zrovna budete uprostřed zatáčky, nebudete schopni vidět, jestli neudělal na vrcholu chybu a neroztočil se. Nevíte, jestli není ve zdi. Myslím, že stejné to bude v první zatáčce v Austinu, kde je velké převýšení, ale uvidíme.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Jako bych ještě nezačal testovat, říká po první sérii testů Sainz Jr.
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10