Svatozář by mohla v určitých zatáčkách způsobit jezdcům problémy

Systém ochrany hlavy zvaný svatozář schytal kritiku od pilota týmu Haas Kevina Magnussena. Podle něj je na vozech formule 1 stále otravný, ošklivý, nepraktický, rozptylující a v zatáčkách jako Eau Rouge by mohl způsobovat velké problémy.
Svatozář by mohla v určitých zatáčkách způsobit jezdcům problémy

Během první série letošních předsezónních testů formule 1 testovaly týmy s vozy vybavenými systémem ochrany hlavy tzv. svatozáře, který je od letošní sezóny povinný. A zatímco některým tento kontroverzní systém již tolik nevadí, Magnussen má proti němu stále výhrady.

„Je to velmi otravné. Ošklivé. Je těžké nastoupit do vozu, vystoupit z vozu, je náročné nasadit a vyndat volant, nepraktické a otravné,“ řekl Magnussen.

Piloti podle Magnussena i přes systém svatozář uvidí na startovní světla, v některých zatáčkách by však mohl systém působit rušivě.

„Jakmile se dostanete do zatáčky, tak je to v pohodě, protože se díváte do stran nalevo nebo napravo od sloupku uprostřed, takže není problém vizuálně vidět zatáčku. Vaše oko to ale rozptýlí v momentu, kdy změníte směr, jako třeba v šikanách a musíte svým zrakem přejet přes sloupek. Je to trochu rušivé, ale není to žádný problém.“

Svatozář může jezdcům při slabém dešti komplikovat život

Svatozář může jezdcům při slabém dešti komplikovat život

Problém by podle Magnussena mohl nastat, pokud by v zatáčkách, které jsou přes horizont, jako například Eau Rouge na belgickém okruhu Spa-Francorchamps, spolu bojovali dva jezdci.

„Když někoho budete stíhat v Eau Rouge, tak pokud zrovna budete uprostřed zatáčky, nebudete schopni vidět, jestli neudělal na vrcholu chybu a neroztočil se. Nevíte, jestli není ve zdi. Myslím, že stejné to bude v první zatáčce v Austinu, kde je velké převýšení, ale uvidíme.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (19) Další článek: Jako bych ještě nezačal testovat, říká po první sérii testů Sainz Jr.
23:58 | Podle webu RACER bude Nico Hülkenberg v pondělí na okruhu Barber testovat vůz McLarenu pro IndyCar.
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00