Svatozář by měla být už od příštího roku, potvrdila FIA

Přestože Red Bull pracuje na vlastním řešení ochranného oblouku, podle FIA je témě jisté, že na vozech bude příští rok oblouk ve tvaru tzv. svatozáře (halo).
Svatozář by měla být už od příštího roku, potvrdila FIA

Halo má ještě posoudit pracovní skupina, kterou povedou Mercedes a Ferari. „Intenzivně testujeme tzv. halo,“ řekl v Melbourne Charlie Whiting. „Bude to nabízet velmi dobrou ochranu například před letícím kolem. To je hlavní způsob, jak to bylo dosud testováno.“

„Musíme se podívat na další související věci – jako je vyproštění, musíme mluvit s lékařským týmem.“

„Pokud jde o Red Bull (jeho návrh), má mnohem větší zpoždění ve vývoji. Nikdy to nebylo testováno. I když by to mohlo nabízet dodatečnou ochranu, mám své pochybnosti, že by to mohlo být nasazeno v roce 2017. O halu si myslím, že by mohlo.“ 

Posuzováno bude především to, jak se dokáže rychle sám dostat z vozu. Dnes to má dokázat do 5 sekund. Podle Whitinga by to ale problém být neměl a za dodatečnou ochrannu to stojí. 

Jak by mohl vypadat ochranný oblouk v podání Red Bullu?

Jak by mohl vypadat ochranný oblouk v podání Red Bullu?

Foto: Getty Images 

Další článek: První trénink v Austrálii ovlivnil déšť, nejrychlejší byl Hamilton

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.