Suzuka ukázala, že dvoudenní závodní víkendy nejsou moc reálné

Kvalifikace a závod v jeden jsou pro formuli 1 sice zvládnutelné ve výjimečných případech, ale týmy nechtějí, aby se z toho stala tradice.
Suzuka ukázala, že dvoudenní závodní víkendy nejsou moc reálné

Ještě než Bernie Ecclestone slíbil, že počet závodů v kalendáři nepřekročí číslo 20, objevil se v rámci diskuzí o rostoucí zátěži týmů návrh, podle kterého by bylo možné zkrátit závodní víkend na dva dny. Tím by mezi jednotlivými Grand Prix vzniklo více prostoru pro cestování a odpočinek.

Závodní víkend v Suzuce však ukázal, že pokud se má program zhustit, klade to nemalé problémy. "Z hlediska týmu je to velmi těžké, protože se musí odvést hodně práce, je tu hodně adrenalinu a není snadné zajistit, že budete schopní startovat do závodu," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali. Dodal ovšem, že by ho zajímalo, jaká byla reakce veřejnosti, jak se projevila na sledovanosti skutečnost, že kvalifikace a závod byly ve stejný den.

Týmy mají především obavy z možnosti, že jezdec poškodí vůz v kvalifikaci tak, že nebude možné ho včas opravit pro závod, když se koná ve stejný den jen o pár hodin později. Ovšem například Jenson Button v tom problém nevidí.

"Já bych byl rád, kdybych si mohl pole position užívat déle než tři hodiny," řekl s lehkou nadsázkou šéf týmu Red Bull Christian Horner. "V těžkých podmínkách to tady zafungovalo dobře. Ale osobně mám raději kvalifikaci v sobotu a závod v neděli."

Podle Hornera by ale bylo možné přesunout technickou kontrolu vozů ze čtvrtka na pátek, čímž by se délka závodního víkendu o něco zkrátila a týmy by nemusely být na okruzích už ve středu.

Další článek: Grand Prix Ruska by měla mít premiéru v roce 2014 v Soči

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00