Stewardi přistupují k trestání za nerespektování modrých vlajek nekonzistentně, takový má názor Adrian Sutil. Chce proto otevřít na toto téma diskuzi.
Německý závodník Force Indie dostal v Kanadě trest průjezdu boxy za to, že nedostatečně rychle před sebe pouštěl jezdce o kolo napřed, jmenovitě Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa.
"Nechápu to a neakceptuju to," zlobil se po závodě. "Myslím, že jsem je nechal předjet během jednoho kola. Ztratili možná sekundu, což je naprosto normální ztráta, když předjíždíte o kolo."
"Nemyslím, že Lewis ztratil místo kvůli tomu, že bych ho zdržoval. To všechno se přihodilo v dalších kolech. Je to opravdu škoda, ale byl jsem osmý a tvrdě jsem o tu pozici bojoval, a oni mi ji takhle vzali."
Pravidla v tomto případě nejsou úplně přesná. V článku 20.5 Sportovních regulí stojí: "Jakmile je vůz dohnán jiným, který ho v závodě bude předjíždět o kolo, jezdec musí umožnit předjetí rychlejšímu jezdci při první možné příležitosti. Pokud jezdec, který byl dohnán, neumožní rychlejšímu jezdci předjetí, bude máváno modrými vlajkami, aby mu bylo ukázáno, že musí nechat následujícího jezdce předjet."
To nechává jistý prostor pro individuální posuzování každého případu, což se Sutilovi nelíbí.
"Jen chci skutečné vyjasnění. Co máte dělat, když jste vpředu a někdo vás předjíždí o kolo? Kolik zatáček máte na to, abyste ho nechali předjet? Charlie (Whiting) obvykle říká, že si musíte najít cestu vpřed, když jste za vozy předjížděnými o kolo."
"Neměl jsem jasné instrukce a je to opravdu zklamání, že jsou (stewardi) při svém rozhodování nekonzistentní. Jen chci jasná pravidla. Máme tu tisíc různých pravidel, ale pro tuto věc tu není nic jasného. Když to vidí v televizi, udělí trest. Když to nevidí, trest nedají."