Sutil: Situace s platícími jezdci se vymkla kontrole

Situace ve formuli 1, kdy týmy hledají platící jezdce, se vymkla kontrole, říká Adrian Sutil.
Sutil: Situace s platícími jezdci se vymkla kontrole

Sauber se rozhodl pro příští rok kompletně vyměnit svou jezdeckou dvojici. Sutil s Estebanem Gutiérrezem museli uvolnit místo Felipemu Nasrovi a Marcusi Ericssonovi, kteří do týmu přicházejí s významnými sponzory a jejich penězi.

Na dotaz, zda si myslí, že finance jsou v současné F1 důležitější než talent, Sutil odpověděl, že zatímco platící jezdci ve F1 vždy byli, současná situace je extrémní.

„Částky, které někteří jezdci platí za jeden rok, se už vymkly kontrole,” řekl Autosportu. „Není to tak, jak by to mělo být. Vždy to byl problém a více méně to tak vždy bylo.”

 

„Bylo tu možná pár jezdců se sponzory, nebyla to ale priorita. Bylo by dobré mít zpátky tuhle situaci, pak bychom to možná mohli znovu nazývat sportem.“

 

„Před dvaceti třiceti lety tu byly malé týmy, kde jste si mohli koupit sedačku. Teď jich je méně a je to asi více zřejmé. Je to něco, co by se ve F1 nemělo měnit, můžeme to ale udělat trochu vyváženější.”

„Vzpomínám si, když byly ve F1 Minardi nebo Arrows a pořád z toho více méně profitovaly. Bylo tu možná pár jezdců se sponzory, nebyla to ale priorita. Bylo by dobré mít zpátky tuhle situaci, pak bychom to možná mohli znovu nazývat sportem. V tuhle chvíli je těžké říct, co to vlastně je.”

Kaltenborn: Sauber potřebuje silného partnera

Kaltenborn: Sauber potřebuje silného partnera

A zatímco letos finančně skomírající týmy kritizovaly rozložení zisků F1 a náklady spojené s novými pravidly, Sutil se domnívá, že za svou ekonomickou situaci musí nést zodpovědnost samy.

„Především si myslím, že některé týmy by měly lépe dělat svou práci, aby byly v zisku. Na druhou stranu je možná něco špatně v samotném systému,” řekl Sutil.

„Neznám interní detaily, jsou tu ale některé týmy, které mohou být ve formuli 1 a ještě z toho mít zisk. Není to problém, mají sponzory a dokážou s tím žít. Některé další je ale nemají a mají proto velké problémy.”

„Jsem jen pilot, takže opravdu nevím, proč je to tak nevyvážené. Nemělo by to ale tak být, protože je to stále velký sport.”

Další článek: Dennisovi nestačí, aby McLaren vyhrával, musí dominovat

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)