Susie Wolffová vysvětluje nové partnerství týmu Venturi s Mercedesem

Susie Wolffová vysvětluje nové partnerství týmu Venturi s Mercedesem

Před startem sezóny 2019/2020 ve formuli E došlo ve startovním poli k uzavření nového partnerství. Monacký tým Venturi, kterému šéfuje Susie Wolffová, přestal být tovární stájí stejnojmenného výrobce elektrických vozidel a přesunul se do role zákazníka Mercedesu. Bílé monoposty tak mají nově pod kapotou pohonné jednotky EQ Silver Arrow 01.

Venturi Racing působí ve formuli E již od první sezóny 2014/2015. Monacký tým dosud získal v elektrickém šampionátu šest pódiových umístění a až do minulé sezóny závodil s vlastními pohonnými jednotkami. Na prahu sezóny 2019/2020 však Venturi vstupuje do nové kapitoly své historie v roli zákaznického týmu továrny Mercedes.

Ještě v minulé sezóně však byla situace téměř zcela opačná. Tým, kterému šéfuje manželka Toto Wolffa a bývalá pilotka DTM Susie Wolffová, v roli tovární stáje poskytoval svá pohonná ústrojí týmu HWA, který ve formuli E působil jako „předskokan“ Mercedesu.

Přechod od vlastních pohonných jednotek k motorům Mercedes popsala Susie Wolffová ve svém vyjádření pro motorsport.com jako „strategické rozhodnutí“, které má pomoci udržet vozům Venturi krok s rostoucí konkurencí v elektrickém šampionátu.

„Nemyslím si, že je to z naší strany zvláštní. Venturi totiž není automobilka v pravém slova smyslu, čímž chci říct, že neprodáváme běžné osobní vozy,“ osvětlovala Wolffová pozadí nového partnerství pro motorsport.com.

„Jsme tým, který bude nadále závodit pod označením Venturi, přičemž společnost Venturi Automobiles se bude nadále věnovat překonávání rychlostních rekordů a vývoji úžasných vozidel, která budou moci jezdit třeba v Antarktidě.“

Výkonným ředitelem a zároveň stoprocentním vlastníkem Venturi Automobiles je Gildo Pallanca Pastor, rodilý Monačan, který mimo jiné zastupoval „své“ knížectví v diplomacii a v roce 2009 byl knížetem Albertem II. povýšen do rytířského stavu.

Za Pastorův tým ve formuli E budou už druhou sezónou v řadě závodit Felipe Massa a Edoardo Mortara.

„Myslím si, že to od Gilda bylo velmi strategické rozhodnutí. Díky spojení se s velkou automobilkou zůstaneme ve formuli E konkurenceschopní,“ pochválila Pastorovo rozhodnutí Wolffová.

„Již v minulé sezóně bylo jasné, že sice můžeme získat několik dobrých výsledků, ale dlouhodobě se na čele držet nemůžeme.“

„Pro malou společnost jako jsme my by bylo velmi náročné pokračovat jako tovární tým, a proto jsem si jistá, že naše rozhodnutí je krok správným směrem.“

„Nemám pochyb o tom, že konkurence bude v nadcházející šesté sezóně ještě vyšší.“

Ve formuli E mohou zákaznické týmy patřit k absolutní špičce startovního pole. Důkazem toho jsou stáje DS Techeetah a Envision Virgin Racing. Virgin v roli zákazníka skončil dvakrát v řadě v týmovém poháru na třetím místě a Techeetah jako zákazník Renaultu získal celkové druhé místo v sezóně 2017/2018, „mateřský“ Renault přitom skončil až pátý.

„To je jedna z nejlepších věcí na formuli E,“ okomentovala Susie Wolffová výborné výsledky zákaznických týmů.

„Prvních devět závodů minulé sezóny vyhrálo osm různých jezdců, přičemž ne každý z nich zvítězil s vozem velké továrny.“

„Toto je pro formuli E velmi důležité a dává mi to jistotu, že v roli zákaznického týmu nebudeme znevýhodněni,“ věří Wolffová.

Ve třinácti závodech minulé sezóny dokázaly zvítězit týmy DS Techeetah (třikrát), Audi (dvakrát), Virgin (třikrát), Nissan , BMW , Mahindra , Jaguar a rovněž Venturi (všichni jedenkrát).

Foto: Formula E

Doporučujeme

Články odjinud