Superměkké budou týmy věnovat v Austinu velkou pozornost, říká Pirelli

Superměkké budou týmy věnovat v Austinu velkou pozornost, říká Pirelli

Superměkkou směs čeká v Austinu premiéra. Týmy navíc nemají z loňska příliš mnoho dat. Víkend tehdy ovlivnil hurikán.

„Spojené státy mají pro nás velký význam, jak z pohledu závodu, tak trhu,“ uvedl Hembery. 

„Na začátku letošního roku jsme v Los Angeles otevřeli vůbec první obchod P Zero World. Loňská Velká cena byla poznamenána deštěm, takže týmům chybí relevantní data pro suchou trať. Do Austinu poprvé přinášíme superměkkou směs, takže volným tréninkům bude třeba přikládat velkou váhu. Optimální strategie nebyla zatím stanovena. “ 

Okruh z pohledu pneumatik

  • Trať, kde se jezdí v protisměru hodinových ručiček, zahrnuje zatáčky podobné těm, které známe z jiných okruhů.
  • Zatáčka č.1 je ošemetná levotočivá vlásenka do kopce, kde se stěží určují brzdné body.
  • Zatáčka č. 11 je další zrádnou vlásenkou do které vozy zatáčí a brzdí současně.
  • Asfalt je poměrně mladý (od roku 2012), ale tím, jak zraje, tak získává větší přilnavost.
  • V Austinu se nastavují vozy na střední přítlak, příležitostí k předjíždění je zde dost, zejména v sekci za druhou zatáčkou.
  • Jsou zde tři dlouhé rovinky, na kterých však pneumatiky ztrácí část své teploty, což se následně negativně projevuje při deceleraci do zatáček.
c244afde-46dc-4cbd-8acd-37eade49eafb.jpg

Tři nominované směsi

  • Střední směs (bílá): spolu s měkkou směsí je to povinná směs pro závod.
  • Měkká směs (žlutá): vloni, vlivem počasí, byla měkká směs použita až ve chvíli, kdy trať začala osychat.
  • Superměkká směs (červená): v Austinu se objeví poprvé a bude to výrazně rychlejší směs než zbylé dvě.

Připomenutí minulého roku

  • Před závodem nedostaly prostor suché pneumatiky, startovní rošť se tak dělal dle časů Q2. V závodě na 56 kol vyhrál Lewis Hamilton, začínal na pneumatikách do přechodných podmínek, v 18. a 43. kole přezul na měkkou směs.
  • Nejlepší alternativní strategie: Sebastian Vettel skončil na pódiovém umístění ze 13. pozice na startu, přezouval třikrát. Závod byl ovlivněn dvěma safety cary.
18-USA-Selected-Sets-Per-Driver-4k-EN.jpg

Doporučujeme

Články odjinud