Super měkká směs nevydrží ani deset kol, ale Pirelli doufá ve dvě zastávky

V prvních pěti závodech sezóny měli jezdci k dispozici měkkou a tvrdou směs pneumatik. V Monaku nastane změna, Pirelli poprvé nasadí super měkkou směs s velmi krátkou životností. AKTUALIZOVÁNO
Super měkká směs nevydrží ani deset kol, ale Pirelli doufá ve dvě zastávky

V Monte Carlu dostanou týmy měkkou a super měkkou směs. K letos už tradiční žluté barvě, jež značí měkké pneumatiky, se tedy přidá červená na bočnicích super měkkých pneumatik. Super měkká směs se vyznačuje velmi rychlým zahříváním, takže maximální výkon podává téměř okamžitě. Na druhé straně má nejkratší životnost ze všech směsí, Pirelli ji odhaduje na méně než 10 kol. Na začátku závodu, kdy vozy mají v nádržích asi 200 kilogramů paliva, by měla být ještě kratší.

"Jsme nadšeni, že naše PZero červené super měkké pneumatiky debutují tento víkend v točivých uličkách, i když tento okruh pro nás bude samozřejmě zcela novou zkušeností, protože jsme testovali jen na stálých tratích," uvedl sportovní šéf Pirelli Paul Hembery.

"Super měkká směs byla navržena tak, aby poskytla po krátkou dobu výjimečný výkon, který je vykoupen krátkou životností, takže všechny týmy budou muset pečlivě zvážit své strategie. Jejich správné naplánování bude znamenat rozdíl mezi vítězstvím a prohrou.

Jelikož se okruh v Monaku skládá z běžných ulic, jeho přilnavost se během závodního víkendu významně mění. Je tedy pravděpodobné, že týmy poznají, která strategie je správná, znovu až v průběhu závodu na základě aktuální míry opotřebení pneumatik.

Aktualizace
Hembery v rozhovoru pro Autosport uvedl, že by si jezdci v Monaku mohli vystačit s menším počtem zastávek než v předchozích závodech. "Chtěli bychom vidět strategie o dvou zastávkách a soudě podle Melbourne by to určitě mělo být na pomalém okruhu proveditelné. I když Melbourne nemá tak pomalé zatáčky jako Monako, takže bude záležet na tom, jak moc se vozům budou protáčet kola. A to zjistíme, až tam vyjedeme."

Závod v Monaku je vypsán na 78 kol, takže pokud super měkká směs vydrží alespoň 10 kol, musela by měkká směs vydržet více než 30 kol, aby byly možné jen dva pit stopy.

Další článek: Slabou stránkou Renaultu jsou strategie, přiznává Boullier

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.