Struktura ředitelství závodu se změní, Masi možná skončí

FIA nadále vyšetřuje závěr závodu v Abú Dhabí. V reakci na něj mají proběhnout změny.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Struktura ředitelství závodu se změní, Masi možná skončí | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Podle zdrojů BBC chystá FIA zavést řadu opatření, která umožní řediteli závodu svobodněji se rozhodovat v klidnějším prostředí. 

Mnoho z toho už potvrdil sekretář FIA pro motorsport Peter Bayer v rozhovoru s rakouským novinářem Gerhardem Kuntschickem.

Šéfové týmů už nebudou moci během závodu mluvit přímo s ředitelem závodu. Skončí tak lobování, které jsme viděli v posledním kole Grand Prix Abú Dhabí ale také v jiných závodech. Šéf týmu se sice „dovolá“ na ředitelství závodu, ale hovor nevezme přímo ředitel závodu, ale jiný činovník FIA.

Povinnosti ředitele závodu mají být také rozděleny mezi více osob. „Díváme se na rozdělení různých úkolů ředitele závodu, který je také sportovním ředitelem, bezpečnostním a traťovým delegátem. Bylo toho prostě příliš. Pokud by tyto role byly rozděleny mezi několik lidí, snížilo by to zátěž ředitele závodu.“

Diskutuje se také o vytvoření podpůrného týmu ředitelství závodu, který byl pracoval z Ženevy – podobně, jako mají týmy podporu ze svých továren.

Závěry šetření FIA mají být uveřejněny až v březnu, ale už 14. února má FIA předložit týmům na jednání Komise F1 návrhy změn, které chystá.

Kromě ředitelství závodu se FIA dívá také na pravidla okolo safety caru. Například v NASCAR platí, že pokud je závod dvě kola před koncem neutralizován, přestanou se počítat zbývající kola. Podobný postup ve F1 není možný, protože by vozům došlo palivo. F1 chce přesto pravidla nějakým způsobem upravit či upřesnit. 

FIA potvrdila, že vyšetřuje závěr GP Abú Dhabí 2021. Hotovo bude za dva měsíce

FIA potvrdila, že vyšetřuje závěr GP Abú Dhabí 2021. Hotovo bude za dva měsíce

Skončí Michael Masi?

Podle BBC některé týmy „doporučily“ novému prezidentovi FIA, aby Michael Masi ve své funkci skončil. Nejde jen o Abú Dhabí ale také o některá dřívější nekonzistentní rozhodnutí. 

Red Bull popřel, že by vyzvali Masiho k odchodu. Ferrari uvedlo, že o žádném takovém požadavku neví. Mercedes, McLaren, Alpine, Aston Martin, Alfa Romeo a Haas nereagovaly. Williams řekl, že „nevěří, že o zaměstnancích FIA rozhodují týmy“.

Bayer potvrdil, že Masi nemá místo jisté. „Michael odvedl v mnoha ohledech skvělou práci. Řekli jsme mu to,“ uvedl Bayer. „Existuje také možnost, že by mohl být nový ředitel závodu.“

Další článek: Made in Japan. Red Bull zásadně mění plány, motory bude i nadále vyrábět Honda v Japonsku

12:49 | Podle odkaz byla Leclercova včerejší nehoda v Monaku s vozem Laudy způsobena selháním levé přední brzdy. Mají to dokazovat i fotografie pořízené krátce před nehodou.
11:17 | Williams nasadí do prvního tréninku Nycka de Vriese. Každý tým musí dát letos ve dvou trénincích šanci mladému jezdci.
16. května | Podle zatím nepotvrzených spekulací dostane ve Španělsku vylepšení jen Stroll. Tým nestihl připravit díly pro oba vozy.
15. května | Pro Charlese Leclerca je jeho domácí Monako prostě prokleté. V závodech F1 se mu tam nedaří a právě v rámci prezentace Ferrari mezi závody historických vozů boural s vozem Laudy z roku 1974 v La Rascasse. odkaz

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink 14.00–15.00
2. trénink 17.00–18.00
Sobota 21. května 2022
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 22. května 2022
Závod 15.00